Vă mai amintiţi de Mobra, celebra motocicletă din perioada comunismului? A dispărut încetul cu încetul, lăsând loc graţioaselor „carenate” sau mai exclusivistelor choppere. Acum, trei antreprenori români intenționează să relanseze producția motocicletelor Mobra, investiția în designul și asamblarea noilor modele fiind estimată la peste 500.000 euro. „Pasionații de motorete, scutere și motociclete, amatori sau profesioniști, se vor putea bucura de un brand 100% românesc, cu istorie. Fabrica din România va produce o gamă largă de produse, de la motorete la scutere și motociclete, cu motoare începând de la 50 cc până la capacități mari”, se arată într-un comunicat al Mobra Shop. Investiția în designul și asamblarea în România a noilor modele este estimată la peste 500.000 de euro, în acest moment existând discuții cu companii de tehnologie și design consacrate pentru proiectarea acestora. Cei trei antreprenori - Dragoș Paise, Andrei Postelnicu și Radu Gherasim - au inaugurat vineri Mobra Shop, un magazin în București care își propune să devină principala sursă de îmbrăcăminte și accesorii pentru motocicliști. Magazinul are o suprafață de peste 100 metri pătrați și pune la dispoziția clienților peste 1.000 de articole. Recunoscută printre pasionații de motociclism pentru modelele 50, 50 Super, Hoinar şi Mini, Mobra a fost unul dintre cele mai populare branduri din perioada comunismului, deşi pe seama sa circula şi gluma „Moarte sigură cu cobra, dar mai sigură cu Mobra”. Mobra a fost produsă, timp de 23 ani, la fabrica Metrom din Brașov, în timp ce asamblarea era realizată la Uzina Mecanică Tohan. Producția a început în 1971.