Moda subiectului unic s-ar putea extinde şi la alte clase

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Moda subiectului unic s-ar putea extinde şi la alte clase

Justiție 07 Mai 2007 / 00:00 674 accesări

Din ciclul „cu o teză nu se face primăvară”, „noul ministru se cam hazardează”, spun forurile din învăţămîntul superior. Această declaraţie vine în replică la cea a lui Cristian Adomniţei, care, după raportul preliminar la teza cu subiect unic, a afirmat că a decurs bine, fără incidente şi că şi-a dat seama că această teză este cea mai simplă metodă de clasificare a şcolilor din România care vor arăta în care dintre acestea „se face carte” şi în care nu. „Nici nu am nevoie de un alt sistem de clasificare a şcolilor din România. Dacă într-o şcoală, într-o anumită clasă, vezi că toată lumea a luat o notă foarte mică, la aceeaşi teză, îţi dai seama că nu e o problemă cu elevii, ci cu acela care predă. Şi profesorii sînt surprinşi de tezele cu subiect unic pentru că nu ştiu subiectele şi au aceleaşi emoţii ca şi elevii lor. Evaluarea fiind făcută extern, încerc să asigur o cît mai bună şi mai corectă vizualizare a rezultatelor educaţiei în fiecare şcoală din ţară. Se va vedea foarte simplu unde se face carte şi unde nu”, a spus Adomniţei.

Rezultatele finale vor fi afişate, astăzi, în cele 8.734 de şcoli din România. În cadrul unei noi strategii cu privire la organizarea şi desfăşurarea evaluărilor naţionale din sistemul preuniversitar se înscrie şi dezvoltarea unui sistem de examinare naţional, ale cărui rezultate să fie mult mai concludente în ceea ce priveşte măsurarea performanţelor elevilor, evaluarea progresului şcolar şi, nu în ultimul rînd, obţinerea unui feed-back referitor la aplicarea curriculumului şcolar. Rezultatele la tezele naţionale vor servi pentru luarea unor decizii de politici educaţionale, a mai subliniat ministrul Adomniţei precizînd că rezultatele tezelor cu subiect unic sînt, totuşi, asimilate unei teze semestriale doar ca performanţe şcolare individuale. În rest, organizarea, variantele de subiecte administrate şi evaluarea sînt externe şcolii.

Elevii mai au de susţinut proba ”Limba şi literatura maternă”, care va avea loc pe 10 mai şi Limba şi literatura română, pe 17 mai. Pentru elevii care absentează la prima sesiune, există o perioadă specială de teze şi anume 5 iunie - Matematică, 8 iunie - Limba şi literatura maternă, 12 iunie - Limba şi literatura română. Perioada specială de teze pentru elevii amînaţi, conform Articolului 65 al Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţămînt preuniversitar, este următoarea: 21 august - Matematică, 23 august - Limba şi literatura maternă, 28 august - Limba şi literatura română. Elevii care au absentat, indiferent de motive, sînt reprogramaţi o singură dată.

Taguri articol


12