Potrivit directorului general al Porsche România, Brent Valmar, propunerea de modificare a Codului Fiscal în baza căreia firmele nu vor mai putea să deducă anumite cheltuieli legate de achiziţionarea şi întreţinerea maşinilor este total aberantă şi încurajează comerţul la negru cu maşini rulate. „Legislaţia noului Cod Fiscal este total aberantă, întrucît va favoriza vînzarea de maşini second-hand la negru, lucru care va suprima vînzarea de maşini noi. Deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli este o măsură total aberantă, care va favoriza achiziţionarea de maşini second-hand, precum şi reparaţiile în unităţi de service neautorizate”, a declarat Valmar. Potrivit unui proiect de modificare a Codului Fiscal, firmele nu vor mai avea posibilitatea să deducă taxa pe valoare adaugată (TVA) pentru achiziţiile de vehicule motorizate de pînă la 3,5 tone şi cu maxim nouă scaune, inclusiv al şoferului, prevederea aplicîndu-se şi clienţilor firmelor de leasing financiar. De asemenea, potrivit propunerii de modificare, TVA nu mai poate fi dedusă nici pentru cumpărarea de bunuri destinate vehiculelor, inclusiv carburanţi, lubrifianţi, piese de schimb sau componente pentru întreţinere, reparaţii sau modificări în regie proprie. „Faptul că nu se va mai permite deducerea cheltuielilor cu maşinile de firmă va favoriza reparaţiile la colţ de stradă, ca atunci cînd ne reparam cu toţii maşinile în garaje sau în spatele blocului. Vom asista la un salt înapoi cu 20 de ani, iar toate investiţiile în reţelele autorizate de service şi în instruirea de personal calificat se vor duce pe apa sîmbetei”, a afirmat Valmar. De asemenea, oficialul Porsche consideră că România este în continuare o ţară submotorizată. „Industria auto a adus ani de-a rîndul mii şi mii de maşini noi, şi o dată cu asta, contribuţii semnificative la bugetul asigurărilor de stat, de sănătate, facilitînd multe locuri de muncă. Astfel, adoptarea acestor modificări la Codul Fiscal în vigoare va genera o mare gaură în bugetul de stat şi un blocaj al activităţii economice. Încasarea de TVA de la toate achiziţionările de maşini noi va afecta principalii agenţi fiscali. În secolul XXI nu se mai poate face business fără mobilitate, iar peste 70% din clienţii de maşini noi sînt persoane juridice”, a arătat Valmar.