Liviu Pop a fost prezent vineri, la Constanţa, la o întâlnire cu inspectorii şcolari generali din mai multe judeţe, cu manageri ai şcolilor şi cadre didactice.
Ministrul spune că noua lege a Educaţiei trebuie să aibă cel mult 100 de articole, acum având 365
Ministrul Liviu Pop consideră că noua lege a Educaţiei ar trebuie să aibă cel mult 100 de articole, acum având 365, iar ceea ce reprezintă legislaţie secundară să fie adoptat prin Hotărâre de Guvern sau prin ordin de ministru, în prezent un articol din legea Educaţiei putând fi modificat doar printr-o lege adoptată de Parlament sau prin Ordonanţă de Urgenţă. Pop susţine că jumătate din legea educaţiei s-a modificat în ultimii şase ani. La o întâlnire cu inspectori şcolari generali din mai multe judeţe, cu manageri ai unităţilor şcolare şi cadre didactice, a precizat într-o conferinţă de presă că le-a transmis celor prezenţi să vină cu propuneri legate de noua lege a educaţiei. El consideră că legea trebuie să aibă cel mult 100 de articole, faţă de 365 câte sunt în prezent şi că tot ceea ce este legislaţie secundară să fie adoptat prin Hotărâre de Guvern sau ordin de ministru.
El spune că jumătate din legea Educaţiei s-a modificat în ultimii şase ani.
Se lucrează la o HG pentru diferenţierea costului standard per elev pentru mediul rural şi liceele vocaţionale
Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, spune că se lucrează la o Hotărâre de Guvern pentru diferenţierea costului standard per elev, astfel încât învăţământul să funcţioneze la parametri optimi indiferent dacă elevul se află într-o şcoală din mediul rural sau din mediul urban. El spune că trebuie luate măsuri în aşa fel încât să fie ridicată calitatea învăţământului şi să fie create condiţii egale de educaţie pentru toţi elevii.
Cazul profesorului de Religie
Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, spune, referindu-se la cazul profesorului de Religie acuzat de o elevă că se masturba în timpul orei, că trebuie modificată legea Educaţiei astfel încât un profesor care este exclus din învăţământ să nu mai poată intra în sistem o perioadă de timp pentru că acum, în cazul unei situaţii de violenţă în şcoală în care este implicat un cadru didactic, acesta vine la concurs în toamnă şi poate să ocupe acel post pentru că nu are nicio interdicţie. El a spus că în cazul profesorului de Religie de la Copşa Mică nu poate anticipa se va finaliza ancheta, apreciind că este un caz greu. "Sunt mai multe măsuri pe care ...nu pot să vă spun acum care va fi finalul anchetei de la Sibiu. Este un caz greu, dar sunt convins că alături de colegii mei putem să rezolvăm, modificând Legea Educaţiei Naţionale în aşa fel încât un profesor care este exclus din învăţământ să nu mai poată intra în sistem o perioadă de timp. Astăzi, dacă avem o situaţie de violenţă în şcoală a unui cadru didactic, vine la concurs în toamnă şi poate să ocupe acel post pentru că nu are nicio interdicţie, Codul Muncii spune că dreptul la muncă este unul garantat", a afirmat ministrul, potrivit news.ro. El a spus că ministerul ar fi putut afla despre acest caz de joi, şi nu vineri dimineaţă, dacă ar fi fost o comunicare între diriginta clasei respective şi conducerea şcolii.
Liviu Pop a mai fost întrebat şi ce măsuri va lua ministerul pentru combaterea cazurilor de violenţă în şcoli. "Strategia privind combaterea violenţelor în şcoală este în implementare, trebuie updatată ori de câte ori apare o situaţie de genul acesta", a spus Liviu Pop.
El a mai fost întrebat dacă este oportună interzicerea telefoanelor mobile în timpul orele de curs, în condiţiile în care elevii pot filma astfel de derapaje sau acte de violenţă ale cadrele didactice, ministrul spunând că telefoanele nu sunt interzise în totalitate în şcoală. "Nu sunt interzise telefoanele în unitatea şcolară. Cu acordul cadrului didactic se pot chiar folosi aceste telefoane, inclusiv în procesul instructiv-educativ. Strategia privind combaterea violenţei în şcoală are şi alte elemente care vor fi introduse în perioada următoare, în aşa fel încât să nu mai avem nevoie ca un elev sau un profesor să filmeze acte de violenţă, să avem alte metode mult mai clare", a explicat ministrul.
Întrebat care ar fi aceste metode, Liviu Pop a afirmat: "Supravegherea video, consilierea, prezenţa unui cadru didactic suplimentar, a unui părinte, sunt foarte multe lucruri care se pot face".