Modificările RCA - dezbătute vara, adică în pauză

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Modificările RCA - dezbătute vara, adică în pauză

Eveniment 29 August 2014 / 00:00 772 accesări

PROIECT INCOMPLET Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) solicită Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prelungirea termenului de dezbatere publică a proiectului de modificare a normei RCA cu încă două săptămâni, până la 14 septembrie, pentru ca toți cei interesați de îmbunătățirea modului de funcționare a sistemului de asigurări să aibă suficient timp ca să formuleze propuneri bine fundamentate. „Este binecunoscut faptul că perioada iulie - august este una a concediilor, când cele mai multe instituții din România fie au program redus, fie nu au activitate. Cum vorbim de o normă care afectează peste cinci milioane de români, cerem ASF să prelungească termenul dezbaterii publice cu încă două săptămâni. Norma ASF în forma actuală, care ar putea trece dacă perioada de discuții și propuneri se încheie mâine (azi - n.r.), omite tocmai apărarea intereselor și protejarea păgubiților RCA“, spune președintele ASSAI, Cristian Muntean. Proiectul ASF, care aduce mai multe modificări la modul în care sunt despăgubiți deținătorii de polițe RCA, s-a aflat în dezbatere publică în perioada 30 iulie - 29 august. ASSAI a transmis încă de la 11 august un set de propuneri celor de la ASF, punctând că proiectul ASF „este incomplet, fără substanță și necorelat cu situația actuală din piață“.

UN PLUS DE TRANSPARENȚĂ Asociația Service-urilor a transmis 12 propuneri, prima și poate cea mai importantă fiind evidențierea corectă a rubricii „Reclamații“ pe site-urile asigurătorilor. „Rubrica trebuie să fie permanentă, să fie vizibilă pe prima pagină a site-ului oficial și să conțină situația reclamațiilor înregistrate în ultimele trei luni, precum și istoricul din precedentele 12 luni. Cât despre site-ul ASF, acolo trebuie să fie contorizate și afișate reclamațiile primite de toate firmele de profil“, spune Muntean. În al doilea rând, asigurătorii și brokerii care vând polițe auto, RCA și Casco, trebuie să își informeze clienții, înainte ca ei să plătească, despre situația reclamațiilor. Totodată, ASSAI vrea ca tichetul RCA să conțină și o rubrică cu mențiunea „Am luat la cunoștință numărul de reclamații“. În lipsa semnăturii clientului în acel loc, polița RCA va fi invalidă.

DUPĂ RECLAMAȚIE, ȘI AMENDĂ Asociația mai cere și modificarea conținutului răspunsului oficial pe care ASF îl dă petenților, prin includerea mai multor informații și date exacte: „ASF trebuie să își asume răspunderea pentru răspunsurile trimise românilor, nu ca acum, când Autoritatea subliniază de fiecare dată că adresele nu sunt acte administrative“. Ba mai mult, ASSAI vrea și criterii clare și transparente de sancționare a asigurătorilor, în funcție de numărul de reclamații întemeiate. „Dacă o firmă primește 20 - 50 reclamații pe lună, se va alege cu avertisment, dacă are 51 - 150 reclamații, atunci va fi amendată cu 20.000 euro. Pentru 151 - 300 reclamații lunare - 40.000 euro, pentru 301 - 500 - sancțiune de 70.000 euro; la mai mult de 500 de petiții lunare, ASF ar trebui să îi retragă licența pentru 30 de zile. Dacă o firmă continuă să fie reclamată trei luni la rând (un semn clar că nu a luat măsuri să repare ceva), atunci ar trebui amendată suplimentar“, conchide Cristian Muntean.

Taguri articol


12