Moment de reculegere pentru Japonia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În debutul operei „Madama Butterfly”

Moment de reculegere pentru Japonia

Cultură 22 Martie 2011 / 00:00 758 accesări

Publicul de la malul mării a răsplătit cu aplauze sensibilitatea şi talentul artiştilor Teatrului „Oleg Danovski” care au adus, duminică seară, pe scena instituţiei teatrale, spectacolul de operă „Madama Butterfly”, de G. Puccini. Pentru că din distribuţie a făcut parte şi o apreciată solistă niponă, Akiko Hayakawa, iar la pupitrul orchestrei simfonice s-a aflat dirijorul japonez Koichi Inoue, toţi cei prezenţi la eveniment au păstrat un moment de reculegere pentru victimele teribilei catastrofe care a lovit, recent, Japonia. „În seara aceasta (n.r. duminică) nu veţi vedea doar un spectacol de operă. Puccini, pentru a scrie „Madama Butterfly”, a trăit în Japonia. Este, de fapt, povestea japonezelor, filozofia lor de viaţă şi felul lor de-a fi. În acest spectacol veţi vedea decenţa, demnitatea şi devotamentul japonezilor de rând. Aceştia sunt în stare de sacrificii şi au un simţ al onoarei foarte dezvoltat. Veţi vedea că această poveste, care nu este chiar una reală, reflectă, de pe scenă, caracterul niponilor. Iar gândul vă va duce la ceea ce se întâmplă, în zilele acestea, în ţara unde soarele răsare, dar unde, uneori, dramele sunt atât de puternice…”, a rostit, cu emoţie, în deschiderea spectacolului, directorul general al Teatrului „Oleg Danovski”, Daniela Vlădescu.

Bună cunoscătoare şi iubitoare a tradiţiilor şi poporului asiatic, aceasta a precizat că doreşte să realizeze, în cel mult două săptămâni, un concert de strângere de fonduri pentru sinistraţi, care vor fi donate Ambasadei Japoniei. „V-aş ruga să veniţi la acel spectacol, măcar să-l ascultaţi, chiar dacă nu aveţi puterea financiară de a ajuta acest demers”, a adăugat soprana Daniela Vlădescu.

Instituţia teatrală de la malul mării colaborează frecvent cu interpreţi lirici şi dansatori niponi, ba mai mult, are şi două angajate originare din „infernul asiatic”: balerinele Rie Aoyagi şi Tanako Suzuki. „În timpul cutremurului, m-am aflat chiar în Tokyo. Este de neimaginat cum arată, în prezent, oraşul. Tokyo se află în pragul supravieţuirii, nu este lumină, însă nu sunt probleme legate de hrana populaţiei, ci mai mult de mijloacele de a o prepara. Probleme sunt şi cu informaţiile primite de la autorităţi, care nu sunt deloc bune”, ne-a mărturisit dirijorul Koichi Inoue, în pauza spectacolului.

Exact aşa cum au promis artizanii acestui spectacol, „Madama Butterfly” a fost un succes, captivând audienţa. Maestru cor a fost Adrian Stanache, iar din distribuţie au mai făcut parte: Lucia Mihalache, Ionuţ Pascu - Bucureşti, Daniel Stoica - debut, Doru Iftene, Ionela Duma, Marius Eftimie, Laurenţiu Severin, Constantin Acsinte, Bogdan Sandu, Răzvan Pap, Cristiana Clenciu. Regia artistică a spectacolului a fost realizată de Ognian Draganov, asistat de Sandra Răsvana Cernat. Scenografia a fost semnată de Grigore Gorduz, iar costumele de Tvetanka Stoinova.



12