Numismaţii constănţeni îşi pot completa valoroasele colecţii cu noi monede aniversare, emise de Banca Naţională a României (BNR), dedicate istoriei zborului. Prima piesă din această serie, o monedă din argint care celebrează o sută de ani de la construirea primului avion cu reacţie de către Henri Coandă, este pusă deja la dispoziţia colecţionarilor de către societatea „Ovidiu Numis”, condusă de Bogdan Mihai.
În toamna anului 1910, principalii actori ai industriei aviatice a momentului îşi dădeau întâlnire la Paris, în cadrul celei de-a doua ediţii a Salonului Aeronautic. Faţă de prima ediţie a manifestării, noutăţile erau în special în domeniul motoarelor, aparatele de zbor având puţine modificări, semn că formele şi principiul de funcţionare a aeroplanelor erau deja definite. Un singur aparat de zbor ieşea din tipare: avionul fără elice al tânărului inginer român Henri Coandă. „Aparatul Coandă diferă prin concepţie şi construcţie de tot ceea ce s-a făcut până acum. El este în întregime din oţel şi din lemn, elicea fiind înlocuită cu o turbină propulsoare”, scria revista de specialitate „L’Aerophile” despre „curiozitatea salonului”. „Păcat, băiete, că te-ai născut cu 30 de ani, dacă nu chiar cu 50 de ani mai devreme, cu mult prea devreme”, i-ar fi spus lui Coandă bătrânul şi experimentatul inginer Gustave Eiffel. Deşi aeroplanul a fost distrus în timpul testării - după ce îşi găsise un cumpărător - turbopropulsorul construit de Henri Coandă este considerat primul avion cu reacţie din lume. Savantul român şi-a legat numele şi de alte invenţii ale tehnicii, culminând cu descoperirea şi aplicarea efectului Coandă.
O altă monedă, dedicată împlinirii a 100 de ani de la primul zbor românesc efectuat de Aurel Vlaicu cu un aparat de construcţie proprie, urmează să fie pusă în circulaţie, de către BNR.