Monitorizarea preţurilor, inutilă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Observatorul preţurilor, „desfiinţat” de comercianţi

Monitorizarea preţurilor, inutilă

Justiție 22 Iulie 2010 / 00:00 444 accesări

Comercianţii susţin că planul Guvernului de a monitoriza preţurile la produsele alimentare e inutil şi nu va avea rezultatul scontat. Ministrul Economiei a spus că vor exista controale şi că se va interveni acolo unde legea a fost încălcată. Filip Cristescu, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România spune că toate comparaţiile de preţ vor fi inutile pentru că nu se pot face în timp real. În ce priveşte sancţiunile, ele sunt prevăzute de lege - deci campania guvernului înseamnă de fapt doar că legea va fi respectată. \"În realitate, nu se va putea realiza aşa ceva. Această informaţie nu va fi niciodată updatată şi corectă. Dacă vorbim despre roşii, pentru că sunt un bun exemplu, se poate ca preţul să crească şi să scadă în decursul unei săptămâni de două ori în funcţie de situaţia meteo. Şi dacă vorbim despre oricare alt articol, gândiţi-vă că produsele intră şi ies din promoţie, gândiţi-vă că vorbim de preţuri regionale pe care unii retaileri le practică şi vorbim de peste 10 mii de articole din portofoliul marilor magazine. Acest volum de date nu va putea fi compilat niciodată în timp util şi prezentat pe un site! Informaţia va fi practic veche de 2-3 săptămâni sau o lună până când va ajunge pe site, iar consumatorului nu-i va folosi la absolut nimic!\". Amintim că \"Observatorul Preţurilor se doreşte a fi un demers de natură administrativă şi preventivă pentru o corectă informare a cetăţeanului, în ideea de a lua deciziile cele mai corecte. În perioadă de criză pot apărea speculaţii în piaţă. Va exista un portal de internet unde cetăţenii vor avea posibilitatea să se informeze asupra preţurilor practicate la o serie de produse\", a declarat ministrul Economiei, Adriean Videanu. Potrivit acestuia, pentru început vor fi publicate preţurile la produsele de bază. \"Obiectivele pe care ni le propunem sunt: crearea unei competiţii reale între lanţuri de magazine, între comercianţi de toate felurile, între producători şi importatori, informarea corectă a preţurilor şi asupra evoluţiei preţurilor, precum şi identificarea de practici neconcurenţiale\", a explicat el.



12