Prima licitaţie românească de maşini de colecţie, organizată în staţiunea Mamaia, la Fratelli Beach&Club, a stârnit interesul a numeroşi colecţionari autohtoni, care au răspuns invitaţiei organizatorilor de la Artmark şi au intrat, duminică seară, în „cursa” de achiziţionare a unor modele luxoase, cu prestigiu şi... istorie. În cadrul evenimentului prezentat de comentatorul sportiv Cristian Ţopescu şi vedeta TV Raluca Lăzăruţ, au fost licitate şi colecţii de vinuri sau obiecte sportive, totalul vânzărilor ridicându-se la suma de 1.066.240 de euro.
Cei interesaţi de achiziţionarea modelelor de colecţie au umplut salonul special amenajat, aşezaţi în grupuri mici şi discrete, îmbrăcaţi în ţinute casual şi au început, destul de cumpătat, să liciteze. Pe măsura prezentării loturilor, modelele auto au început să atragă tot mai mulţi doritori, care au ridicat plăcuţele şi odată cu ele şi... preţurile. Un rol important în determinarea clienţilor de a cumpăra modelele scoase la vânzare l-a avut chiar realizatorul Cristian Ţopescu, cel care a împărtăşit publicului poveştile fiecărui automobil.
BIJUTERII... AUTO, ACHIZIŢIONATE CU SUME CONSISTENTE „Vedeta” serii şi minunea ingineriei auto italieneşti, monopostul de Formula 1 condus de Michael Schumacher, în urmă cu un deceniu, a fost vândut pentru suma de 177.000 de euro, fiind astfel cea mai scumpă maşină de colecţie a licitaţiei.
Fosta maşină oficială a Regelui Mihai I de România, BMW 760Li, s-a vândut cu 20.000 euro, de la un preţ de pornire de 12.000 de euro. Alte vedete ale licitaţiei au fost: Lincoln Continental, maşina personajului Don Vito Corleone din filmul „Naşul”, vândută cu 42.500 de euro, Jeep Wyllis din serialul „M.A.S.H.”, adjudecat pentru 16.100 de euro, Cobra Shelby din 2010, adjudecat cu 65.000 de euro sau Mercedes 280sl Pagoda din 1970, vândut cu 43.000 de euro. Finalul licitaţiei a aparţinut unei alte vedete „made in Italy” şi care se află printre preferinţele personale ale pilotului german Michael Schumacher, Ferrari 599 gtb Fiorano, de culoare neagră, o maşină cu stil şi... „temperament”.
„Licitaţia a decurs foarte bine, s-au vândut toate maşinile. Preţurile au fost în creştere, iar monopostul a fost „piesa de rezistenţă”, care nu a dezamăgit. Este o premieră şi sperăm ca, vara viitoare, să mai organizăm o astfel de licitaţie la malul mării. Există o piaţă evidentă a maşinilor de colecţie în România, care trebuie extinsă”, a declarat directorul casei de licitaţii Artmark, Alexandru Bâldea.