Morții vii din Sănătate!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Se-ntâmplă-n România...

Morții vii din Sănătate!

Sănătate 22 Februarie 2017 / 16:00 1152 accesări

Erorile umane au fost, sunt și vor fi în multe domenii de activitate. Dacă în cazul unora impactul nu este atât de mare, în Sănătate, de exemplu, acestea sunt de-a dreptul șocante. Zilele trecute, o asemenea eroare umană a îngropat de viu un pacient internat la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” din Constanța! Cum greșeala nu a fost descoperită timp de 12 ore, familia a demarat toate procedurile pentru îngroparea creștinească a celui drag. Ulterior s-a descoperit că totul a fost o eroare și că, de fapt, pacientul mort era viu; ce-i drept în stare gravă, dar omul trăiește. Certificatul de deces și toate actele întocmite în mod greșit au fost anulate.

ALTĂ EROARE!

O altă eroare umană a fost sesizată și în județul Dolj. Un bărbat a aflat că figurează ca decedat pe listele medicului de familie, așa că îi este imposibil să obţină documente medicale ori să facă analize, întrucât în evidenţele medicului de familie figurează ca decedat de o lună, chiar dacă omul este plătitor la Fondul Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate. Când a încercat să obțină o trimitere pentru a efectua un set de analize medicale, Daniel Burchel, în vârstă de 40 ani, din localitatea Filiaşi, judeţul Dolj, a aflat că figurează pe listele medicului de familie ca fiind decedat din data de 20 ianuarie 2017. „Am rămas consternat. Doamna doctor mi-a spus că figurez ca decedat de o lună și nu îmi poate elibera trimiterea. Mi-a spus că ea nu a făcut nicio astfel de modificare şi că nu îşi explică de ce apar decedat în evidenţe”, a declarat, pentru Mediafax, Daniel Burchel. Bărbatul a mers la Casa de Asigurări de Sănătate Dolj în încercarea de a-şi rezolva problema, însă aici i s-a spus că apare în evidenţe ca asigurat. Daniel Burchel a sunat chiar şi la angajator, însă nici acolo nu a primit un răspuns „Lucrez la CFR din 2001. Am sunat la ei, nu ştiau nimic. Mi-au spus să fac o cerere scrisă în care să semnalez situaţia şi că voi primi răspuns în 30 de zile. Practic, timp de o lună eu nu pot merge la medic, nu îmi pot face analize. Doamne fereşte să contractez vreo boală serioasă în perioada asta”, a spus doljeanul. Bărbatul a mai precizat că miercuri va face sesizări atât la angajator, cât şi la Casa Judeţeanţă de Asigurări de Sănătate şi la Casa de Pensii Dolj, în speranța că cineva îi va lămuri situația. La rândul său, medicul de familie Geta Ilie spune că va încerca să îl înscrie, din nou, în baza de date.

“M-a sunat după ce a fost la CAS şi mi-a spus că acolo figurează ca asigurat. Dar de ce în baza mea de date figurează ca decedat nu îmi pot explica. E aceeaşi bază de date, e o situaţie foarte ciudată. Sistemul încă dă erori, încă nu este pus la punct. Vă daţi seama, e tânăr şi, dacă are nevoie de ceva, nu poate beneficia, rămâne o persoană fără asistenţă medicală şi nu este corect. Voi încerca, dacă mă lasă sistemul, să îl înscriu din nou începând cu ziua de astăzi”, a spus, miercuri, dr. Geta Ilie, medicul de familie al doljeanului declarat decedat. Contactaţi de corespondentul Mediafax, reprezentanţii CAS Dolj au precizat că nu vor face comentarii până nu verifică situaţia semnalată.



12