SAMANTHA ŞI MARMOTA Infrastructura din România este o catastrofă. Pe la Ministerul Transporturilor, cel responsabil de starea drumurilor noastre, au trecut ceva miniştri portocalii, fiecare cu traista plină de promisiuni, dar, aşa cum au trecut, aşa au şi plecat. Actualul ministru, Anca Boagiu, s-a lăudat cu fiecare prilej că, de când se află ea în fruntea acestei instituţii, a făcut mai mult decât ar fi reuşit să facă vrăjitoarea Samantha. Bineînţeles că, imediat, marmota s-a apucat de înfăşurat ciocolata, dar asta-i altă poveste. Pentru că nici Opoziţia nu o crede pe “vrăjitoare”, a “sancţionat-o” cu o moţiune simplă intitulată “Panglicile doamnei ministru Boagiu”. Deşi suntem convinşi că nu se aşteptau să treacă la vot moţiunea, dată fiind majoritatea coaliţiei de guvernare în Parlament, Opoziţia şi-a făcut datoria de a trage un semnal de alarmă cu privire la neregulile licitaţiilor din Ministerul Transporturilor şi la infrastructura mai mult decât proastă. Moţiunea simplă, prima din această sesiune parlamentară, a fost respinsă, întrunind 129 de voturi favorabile, 162 împotrivă şi trei abţineri. Ca să fi fost adoptată, moţiunea simplă trebuia să întrunească voturile majorităţii deputaţilor prezenţi. Dezbaterile pe marginea moţiunii au generat replici contradictorii între Putere şi Opoziţie. Boagiu le-a răspuns iniţiatorilor documentului cu o prezentare video şi grafică a proiectelor sale în derulare, care a durat aproape o oră. Potrivit Ancăi Boagiu, în 2013, România va avea peste 900 de kilometri de autostradă. Şi iar s-a apucat marmota de împachetat ciocolata.
ROMÂNIA REALĂ E ALTA DECÂT CEA PREZENTATĂ DE BOAGIU În susţinerea moţiunii, deputatul PSD Florin Tătaru a arătat că românii sunt victime ale actualului regim pentru că acesta nu face nimic pentru ei: “În timp ce reprezentanţii Guvernului Boc taie panglici, în România reală, pe şosele au loc adevărate carnagii din cauza gropilor, din cauza denivelărilor, din cauza lipsei mai multor benzi de circulaţie pe sens, din cauza pătrunderii în trafic, pe carosabil, a animalelor sau a căruţelor. În România reală, trenurile deraiază sau au ore întregi întârziere, oamenii sunt atacaţi sau îngheaţă de frig în ele. În România reală, avioanele aterizează de urgenţă pe alte aeroporturi, zboară mai mult goale sau nu zboară deloc şi, din cauza politicii dezastruoase, cursele interne sunt nerentabile”. Deputaţii UNPR, cei din grupul minorităţilor naţionale precum şi cei neafiliaţi la un partid nu au dorit să ia cuvântul în plen în cadrul dezbaterilor moţiunii simple.