Motiv pentru care nu se deschid autostrăzi în România: nu sunt bune becurile

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Motiv pentru care nu se deschid autostrăzi în România: nu sunt bune becurile

Social 05 Decembrie 2017 / 11:45 1741 accesări

O Comisie a Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se va deplasa pe 12 decembrie pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş - Turda, care trebuia deschis de o săptămână, pentru a vedea dacă se poate efectua totuşi recepţia lucrărilor, potrivit unor surse ECONOMICA.NET. Inaugurea celor 12 kilometri de şosea rapidă a fost amânată până acum din cauza mai multor probleme, printre care şi becurile neconforme puse de constructor pe poduri, care dublează factura la energia electrică a Companiei de Drumuri, spun sursele noastre. Lotul 3 al autostrăzii Sebeş - Turda (A10) va fi inspectat pe 12 decembrie de către o Comisie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Dacă aceasta va constata că au fost finalizate toate lucrările şi acestea sunt în conformitate cu cerinţele CNAIR, atunci se va putea efectua recepţia, afirmă sursele noastre. Una dintre nemulţumirile celor de la Drumuri ar fi că firma de construcţii a montat pe poduri becuri cu sodiu şi nu cu LED, aşa cum era prevăzut în proiect. Deşi pare un detaliu minor, soluţia aleasă de constructor ar dubla costurile lunare ale CNAIR cu reţeaua de iluminat, spun sursele noastre

Astfel, factura lunară pentru iluminatul acestui lot de autostradă ar fi între 90.000 de euro - 100.000 de euro pe soluţia cu becuri de sodiu, dublu faţă de nivelul de 40.000 de euro - 50.000 de euro, estimat pentru soluţia cu becuri LED.

Pe acest lot de autostradă sunt, între altele, două poduri peste râul Mureş şi două pasaje peste calea ferată, potrivit proiectului. Recepţia lotului ar fi trebuit să aibă loc încă de luna trecută, însă constructorul nu trimisese încă raportul privind încheierea lucrărilor nefinalizate şi remedierea neconformităţilor constatate la pre-recepţie, explica atunci Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Mai mult, constructorul nici nu efectuase testările dinamice la structuri.

Potrivit reprezentantului CNAIR, termenul pentru recepţie depinde de momentul în care constructorul va termina cu adevărat lucrările.

Taguri articol


12