„MSC Flaminia” a ajuns, vineri seară, la Constanţa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Lăsată în radă

„MSC Flaminia” a ajuns, vineri seară, la Constanţa

Justiție 30 Martie 2013 / 00:00 1034 accesări

Portcontainerul „MSC Flaminia”, a cărui încărcătură se presupune că ar fi periculoasă pentru mediul înconjurător, a ajuns, vineri seară, după ora 18.00, în rada exterioară a Portului Constanţa. „Vor fi prelevate probe de la bordul navei şi vor fi trimise la laborator, accesul în Port fiind permis numai după sosirea rezultatelor. Nu ştim cât va dura acest proces”, a declarat directorul Autorităţii Navale Române (ANR), Andrian Mihei. El a explicat că avizele pentru intrarea în Portul Constanţa au fost date de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, după ce specialiştii instituţiei au mers în Germania, au văzut nava şi buletinele de analize ale încărcăturii realizate de autorităţile germane. „Vom vedea dacă analizele noastre le confirmă pe cele din Germania”, a spus directorul ANR. El a adăugat că „MSC Flaminia” ar trebui să intre în Portul Constanţa pentru descărcarea mărfii care poate fi valorificată. Potrivit actelor, nava are la bord 8.000 de tone de deşeuri de fier şi 1.000 de tone de mâl. Ceea ce nu poate fi valorificat va fi închis în containere speciale şi trimis înapoi în Germania. După aceea, nava se va îndrepta către Şantierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries, pentru reparaţii. „Portcontainerul a fost construit în şantierul Daewoo Heavy Industries din Coreea de Sud. Pentru că drumul până acolo este prea lung, asigurătorul a decis să vină aici, în condiţiile în care şantierul naval din Mangalia face parte din acelaşi holding: se folosesc aceleaşi procedee tehnologice, iar Daewoo Mangalia deţine planurile de construcţie ale navei”, a mai spus directorul Mihei. Reamintim că drama echipajului de pe portcontainer a început pe 14 iulie 2012, când la bord a izbucnit un incendiu. Au urmat alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat, iar unul a fost dat dispărut. Din cauza multiplelor incendii de la bord, autorităţile engleze şi franceze s-au temut că nava ar putea transporta altă încărcătură decât cea declarată (deşeuri de fier) şi i-au interzis accesul în port.



12