„MSC Flaminia” revine în ţară, pentru reparaţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„MSC Flaminia” revine în ţară, pentru reparaţii

Justiție 07 Februarie 2014 / 00:00 743 accesări

Plecat de doar câteva luni din Portul Constanţa, portcontainerul german „MSC Flaminia” sau bomba plutitoare, a cărui încărcătură a speriat autorităţile portuare din Franţa şi Anglia, se întoarce în România. De data aceasta, fără celebrele substanţe nocive cu care a venit iniţial. Reprezentanţii Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA au anunţat ieri, printr-un comunicat de presă, că portcontainerul „MSC Flaminia”, după finalizarea operaţiunilor de descărcare deşeuri şi decontaminare, derulate în Danemarca, urmează să sosească la Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA în jurul datei de 15 februarie 2014, în vederea operaţiunilor de reparaţii şi construcţii. „Lucrările sunt programate a se derula până la finele lui mai 2014. Nava, fiind decontaminată şi neavând deşeuri la bord, a fost scoasă de autorităţile competente germane şi daneze de sub incidenţa Regulamentului EU 1013/2006. În consecinţă, în conformitate cu codul maritim şi uzanţele internaţionale din industrie, aplicabile şi în România, pentru nave ce urmează să intre la reparaţii, agentul navei, care acţionează în numele armatorului şi îl reprezintă în relaţiile procedurale cu instituţiile statului, va face demersurile procedurale pe lângă autorităţile române competente, în vederea intrării în şantierul naval”, spun reprezentanţii Daewoo-Mangalia Heavy Industries. Fostul prefect al Constanţei, Eugen Bola, declara în urmă cu ceva timp că, din câte se pare, sumele vehiculate pentru repararea navei „Flaminia“ se ridică la aproximativ 20 de milioane de dolari. Portcontainerul german „MSC Flaminia” a acostat în dana 38 a Portului Constanţa în 17 mai 2013 şi a plecat câteva luni mai târziu, la 1 noiembrie, cu direcţia Odense, în Danemarca, pentru a fi descărcată. În iulie 2012, nava transporta aproape 2.900 containere din SUA către Anvers - Belgia. Dintre acestea, în jur de 150 conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. O explozie de la bordul navei a declanşat un incendiu în care au fost afectate 120 containere dintre cele cu risc.



12