Cetăţeanul sirian Mustafa Tartoussi, armatorul navei cu care se presupune că ar fi fugit Omar Hayssam din România, susţine că interdicţia de a nu părăsi teritoriul ţării noastre îi afectează afacerile. Acesta a cerut, ieri, Curţii de Apel Bucureşti să îi anuleze interdicţia de a părăsi România. Avocatul lui Tartoussi a solicitat magistraţilor ca problema interdicţiei să fie soluţionată la Constanţa, apărătorul susţinînd că rezolvarea acestei cauzei este de competenţa instanţei care a dispus şi percheziţia navei Iman T. Avocatul Ion Calipetre, angajat de armatorul sirian, a mai ridicat o excepţie, din noul Cod de Procedură Penală, care prevede că procurorul poate să dispună direct, fără să ceară instanţei, măsura interdicţiei de a nu părăsi ţara pentru Tartoussi, excepţie cu care reprezentantul Parchetului a fost de acord, urmînd ca judecătorii Curţii de Apel Bucureşti să ia o hotărîre doar cu privire la prima solicitare. Tartoussi a precizat că a ieşit din ţară pe 1 august, fiind plecat în Liban şi Egipt, dar a revenit în România, iar această măsură restrictivă îi împiedică bunul mers al afacerilor. Totodată, din cauza faptului că nava Iman T este sechestrată, sirianul s-a plîns că suferă prejudicii considerabile. De altfel, azi, la Curtea de Apel Constanţa, se judecă cererea ridicării sechestrului navei Iman T. Cîteva ore mai tîrziu procurorii Parchetului de pe lîngă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au prelungit măsura interdicţiei cu încă 30 de zile. Reamintim că Mustafa Tartoussi este acuzat de procurorii bucureşteni de înlesnirea ieşirii din ţară a unei persoane despre care se cunoaşte că a săvîrşit sau sprijinit sau urmează să sprijine sau să săvîrşească un act terorist. Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), împreună cu Serviciul Român de Informaţii (SRI) şi Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), au descoperit o serie de indicii privind posibila implicarea lui Mustafa Tartoussi în părăsirea ilegală a teritoriului ţării de către Omar Hayssam, la bordul navei Iman T, în dimineaţa zilei de 30 iunie a acestui an, cu destinaţia Siria. Astfel, pe 6 august, procurorii DIICOT au început urmărirea penală faţă de Tartoussi şi tot atunci au dispus indisponibilizarea, prin instituirea unui sechestru asigurator asupra navei cu care se suspectează că ar fi fugit Hayssam. Vasul respectiv, sub pavilion nord-coreean, este proprietatea lui Mediteranean Line Inc. Delaware USA, avînd ca armator societatea Tartoussi Shiping Company Constanţa. Iman T, care efectuează transport de cherestea între porturile Constanţa şi Alexandria, Egipt, a părăsit România pe 30 iunie, cînd se bănuieşte că la bordul ei s-ar fi aflat şi cetăţeanul sirian Omar Hayssam, acuzat pentru acte de terorism, dat în urmărire internaţională, şi s-a întors în portul Constanţa la data de 2 august. Mustafa Tartoussi, excludea posibilitatea ca Hayssam să fi părăsit România la bordul navei nord coreene, susţinînd că la plecarea vasului din port se face control amănunţit, astfel că nici un călător clandestin nu poate pleca, adăugînd că l-ar cunoaşte pe Omar Hayssam doar din vedere şi că a vorbit cu el numai de două-trei ori în viaţa lui. Teroristul sirian, acuzat că ar fi regizat răpierea ziariştilor români în Irak, a fost dat în urmărire internaţională după ce anchetatorii au stabilit cu certitudine că acesta nu se mai află pe teritoriul României, fiind eliberat din arest de instanţă, pe motive medicale.