Nimic nu îl recomandă mai mult pe un artist decât proiectele în care este implicat, chiar dacă, adesea, efortul său de pe scenă rămâne „în umbră”, cum este cazul - de exemplu - al membrilor corului Teatrului Naţional de Operă şi Balet (TNOB) „Oleg Danovski”. De cele mai multe ori, strădania artistului se măsoară în intensitatea aplauzelor. Este şi cazul mezzosopranei Gabriela Dobre, pe care publicul a remarcat-o nu doar în corul Operei sau în roluri din operele şi operetele de pe scena constănţeană, ci şi în proiecte culturale. Este vorba despre „Muzica basmelor”, care a ajuns deja la capitolul al II-lea şi mai longevivul „Aproape totul despre şlagăr”. „Primul proiect, „Aproape totul despre şlagăr”, se desfăşoară ca o disertaţie despre muzica bună, rolul ei educativ şi secretul că „şlagărul”, în accepţiunea lui semantică, a apărut odată cu creatori precum Rossini sau Verdi, a căror muzică era iubită şi fredonată în trecut precum... şlagărele de azi. Acest proiect se adresează publicului matur. Pentru publicul tânăr s-a născut proiectul „Muzica basmelor” şi vizează atragerea acestuia către muzica de factură clasică”, spune mezzosoprana Gabriela Dobre.
DIN SPECTATORI, INSTRUMENTIŞTI După primele două întâlniri sub genericul „Muzica basmelor”, care au avut loc, anul trecut, în foaierul TNOB, cei câţiva tineri prezenţi la evenimente, aflaţi pentru prima dată la un spectacol de acest gen, au devenit spectatori constanţi ai producţiilor de operă şi operetă din repertoriul teatrului. „De asemenea, au fost prezenţi la spectacol copii care şi-au manifestat dorinţa de a studia canto clasic sau un instrument muzical. Basmul este cel mai apropiat sufletului copiilor şi mizăm pe impactul educaţional al acestuia”, a mai spus Gabriela Dobre.
EDUCAŢIE MUZICALĂ CLASICĂ ÎN FAMILIE Proiectul se adresează publicului tânăr, care vine însoţit de părinţi sau bunici. „Vrând-nevrând, facem educaţie muzicală clasică întregii familii. Copiii află cât de frumos pot cânta personaje precum Cenuşăreasa, Motanul Încălţat, Scufiţa Roşie, Principesa Anastasia şi că acestea pot fi întâlnite şi pe scena operei, nu numai în filmele de animaţie şi în cărţile de poveşti. Aşa se naşte, încet, încet, pasiunea pentru spectacolul de operă, iar micii spectatori de azi vor deveni bunii cunoscători şi consumatori de artă de mâine. Desigur, împreună cu părinţii şi bunicii lor”, a mai spus mezzosoprana. Aceasta a mărturisit că a fost inspirată în demersul său de superbele concerte educative pe care le susţinea cu ani în urmă, pe scena operei, maestrul dirijor Radu Ciorei.