Studiul companiei de cercetare de piaţă Forrester Research atrage atenţia că muzica în format digital va ajunge să se vîndă mai bine decît cea inscripţionată pe CD-uri în următorii patru ani, tendinţă care se va păstra pînă în 2013. Concluziile studiului au fost confirmate la cea de-a 43-a ediţie a tîrgului de conţinut media MIDEM, unde participanţii au constatat că veniturile de pe urma muzicii imprimate pe suport fizic scad mai rapid decît cele atrase de melodiile în format digital.
Muzica în format digital va avea o cotă de 53% pe piaţa din Europa în 2013 şi de 57% în 2014. Avînd în vedere predicţiile privind valoarea pieţei, aceasta trebuie să evolueze semnificativ pentru a ajunge la nivelul estimat, în condiţiile în care muzica în format digital reprezintă în prezent 12,5% din piaţa franceză. În Marea Britanie, 16 % din veniturile pieţei sînt generate de muzica digitală, potrivit Federaţiei Internaţionale a Industriei Fonografice. Cumulînd descărcarea de muzică de pe Internet şi pe telefonul mobil, precum şi soneriile mobile, este posibil ca piaţa de profil să înceapă din nou să crească în 2011. Majoritatea veniturilor vor fi generate de acordurile de licenţă încheiate cu serviciile digitale. ”Singura modalitate de a concura cu ceea ce este gratuit este să distribui conţinut gratuit. Succesul viitorului are la bază monetizarea consumului, nu distribuţia”, a precizat autorul studiului, Mark Mulligan, vicepreşedinte şi director de cercetare al Forrester Research.
Pentru că nu se poate baza pe cheltuielile tinerilor, în condiţiile în care majoritatea îşi transmit unii altora melodiile descărcate, muzica va obţine venituri de pe urma companiilor care vor investi în muzică digitală pentru a promova alte produse, fie plătind publicitate în reţelele de socializare muzicale (MySpace Music) sau finanţîndu-şi propriile servicii (Nokia Comes With Music). Veniturile de pe urma muzicii digitale ar putea ajunge la 1,2 miliarde de euro în 2014, faţă de 122 de milioane de euro în 2008.