Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” le-a oferit melomanilor constănţeni, în penultima zi a Săptămânii Luminate, un spectacol special al cărui subiect de inspiraţie biblică, transpus pe muzica lui Verdi, a emoţionat profund. Cu o distribuţie în proporţie de aproape 50% nouă, opera „Nabucco” a reprezentat, sâmbătă seară, un triplu debut pe scena lirică de la malul mării pentru soprana Stela Sârbu, mezzosoprana Lucia Mihalache şi basul Ioan Vrăsmaş, care au cucerit publicul prin expresivitatea interpretării.
TRIPLU DEBUT Dacă pe Stela Sârbu, publicul o văzuse, la reprezentaţiile anterioare, în rolul Fenenei, cu care a debutat în octombrie 2009 - o adevărată provocare pentru o soprană - publicul a remarcat-o, acum, în rolul ambiţioasei şi răzbunătoarei Abigaille. Ea a cucerit, şi în această ipostază, admiraţia şi aplauzele publicului, prin siguranţa cu care şi-a interpretat rolul, cât şi prin vocea specială. La fel de apreciată a fost şi evoluţia Luciei Mihalache, în rolul bunei Fenena, mezzosoprana reuşind să impresioneze publicul prin vocea sa deosebită. O surpriză plăcută a fost şi tânărul bas Ioan Vrăsmaş, în impresionantul rol al profetului Zaccaria, care „a dus greul” primului act.
Convingător, cunoscut publicului constănţean mai ales pentru personajele negative cărora le-a dat.. glas în ultima vreme - Iago, în „Otello”, de Verdi sau Scarpia în „Tosca”, de Puccini -, baritonul bucureştean Ştefan Ignat nu s-a dezminţit nici de această dată, în rolul temutului şi nesăbuitului rege al Babilonului Nabucco(donosor).
APLAUZE GENEROASE Au reconfirmat succesul de la reprezentaţiile anterioare tenorul Răzvan Săraru - Ismaele, soprana Mihaela Ionescu - Anna, basul Constantin Acsinte - Marele Preot şi tenorul Doru Iftene - Abdallo.
Sub bagheta tânărului dirijor clujean Cristian Sandu, spectacolul „Nabucco”, la succesul căruia au contribuit orchestra, corul - aplauze la scenă deschisă pentru faimosul „Cor al sclavilor” - şi baletul Teatrului „Oleg Danovski”, a fost primit cu bucurie şi aplauze de către melomanii constănţeni. Nu a scăpat aprecierii publicului nici frumuseţea costumelor, scenografia fiind semnată de Cătălin Ionescu Arbore. Spectacolul a fost pus în scenă de Carmen Dobrescu.