Social democraţii încearcă, prin orice mijloace, să atragă atenţia că Legea Educaţiei, în varianta propusă de PDL, nu este elaborată în interesul cadrelor didactice. Pe blogul personal, deputatul PSD Adrian Năstase face o radiografie a conţinutului Legii Educaţiei şi enumeră o serie de probleme de ordin procedural şi de conţinut pentru care varianta trebuie acceptată. \"Guvernul îşi asumă o lege după ce aceasta fusese deja discutată în Camera Deputaţilor şi se află în dezbaterea Senatului. Se încalcă astfel Regulamentul Senatului (...). Executivul îşi asumă a doua oară răspunderea pentru aceeaşi Lege. Să nu uităm că în urmă cu un an Curtea Constituţională a respins acest demers, considerându-l neconstituţional\", sunt câteva dintre problemele de ordin procedural pe care le semnalează Năstase. Deputatul social democrat critică şi faptul că Guvernul a ignorat două aspecte majore: pronunţarea CCR la solicitarea făcută de preşedintele Senatului, Mircea Geoana, asupra asumării, şi lipsa de cvorum, în momentul asumării. Referitor la problemele legate de conţinut, Năstase semnalează că noua Lege desfiinţează titularizarea iar profesorii vor ajunge „la discreţia directorului de şcoala (numit politic) şi a primarului”. \"Negarantarea finanţării şcolilor prin modificarea procedurilor este un alt motiv pentru care legea nu trebuie acceptată. Un altul îl reprezintă suspendarea finanţării cu 6% din PIB, deşi Pactul pentru Educaţie şi Legea Educaţiei nr. 84/1995 statuează acest lucru”, susţine deputatul, adăugând că, în continuare, profesorii vor fi sacrificaţi pentru că vor mai urma reduceri de salariu şi disponibilizări masive, în anul şcolar în curs. Năstase critică şi schimbarea structurii ciclurilor de învăţământ, modificarea tuturor metodologiilor de evaluare a elevilor şi anularea autonomiei universitare. „Proiectul de Lege a Educaţiei Naţionale prezentat de PD-L Parlamentului României încalcă drepturi fundamentale ale membrilor comunităţii şcolare şi academice\", concluzionează social democratul.