Navă încărcată cu propan, scoasă din acvatoriul portuar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Navă încărcată cu propan, scoasă din acvatoriul portuar

Justiție 02 Februarie 2007 / 00:00 673 accesări

O navă tip LPG a fost scoasă din Portul Midia, acum două zile, şi ancorată în rada exterioară a portului din cauza unor deficienţe tehnice. Potrivit căpitanului şef al Portului Midia, Constantin Simion, nava „Vlora”, pavilion Panama, este pentru prima dată la operare în porturile maritime româneşti. „Nava a intrat miercuri dimineaţă în port, iar la efectuarea controlului s-a depistat că prezenta în bordul babord scăpări de gaze din cauza unei valvule defecte. Nava are o capacitate de 2.555 tone dw şi este încărcată cu propan. Pentru a evita un eventual accident naval, am dispus imediat scoaterea navei din acvatoriul portuar”, a declarat Constantin Simion. Căpitanul şef al Portului Midia a adăugat că nava panameză va sta în rada portului pînă la remedierea deficienţelor. „În momentul în care comandantul anunţă finalizarea reparaţiilor, inspectorii de la Serviciul Inspecţii, Control, Operare Mărfuri periculoase lichide, din cadrul Autorităţii Navale Române, vor efectua un nou control la bordul navei, dar de această dată în rada portului. Dacă aceştia confirmă remedierea deficienţelor, atunci le solicităm permisul de operare şi numai cînd intră direct la descărcare au voie să intre în port”, a explicat Constantin Simion. Deşi comandantul navei a solicitat, ieri, reinspecţia vaporului, ofiţerii ANR au constatat că deficienţa nu a fost remediată, fapt pentru care Căpitănia Midia nu a permis părăsirea radei portuare. Potrivit regulamentelor internaţionale, pentru că a fost găsită cu deficienţe tehnice, la fiecare sosire, nava panameză va fi acostată în radă şi inspectată în afara portului de ofiţerii de la Serviciului Inspecţii, Control, Operare Mărfuri periculoase lichide.

În ultimele cinci luni, două nave au primit interdicţie de a mai opera în porturile maritime româneşti din cauza deficienţelor tehnice. Este vorba de „Dabak 1” pavilion Sierra Leone, care transporta gaz petrolier lichefiat pentru Butan Gaz România şi care trebuia să opereze tot în Portul Midia, şi de tancul „Leone B”, pavilion Barbados, care transporta motorină pentru Compania Naţională de Căi Ferate. Dacă „Dabak 1” nu a fost primit să descarce gazul, „Leone B” a fost primit la operare în terminalul de produse petroliere al Oil Terminal, deoarece nu prezenta deficienţe care să pună în pericol siguranţa navigaţiei, ci avea instalaţiile substandardele actuale.



Ştiri recomandate

12