Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) a lansat la apă, ieri, încă o navă portcontainer, cea de a doua construită anul acesta pentru armatorul german MSC. Vasul face parte dintr-o serie de 12 nave identice, comandate de firma germană, şi care vor fi construite şi livrate pînă în anul 2009. În urma botezului, nava a primit numele "MSC Leigh", iar lucrările de construcţie s-au finalizat cu 80 de zile mai repede decît s-a stabilit în contract. "MSC Leigh" este un portontainer de tip Panamax, care are capacitatea să transporte 4.860 TEU-uri (un TEU reprezintă un container de 20 picioare). Nava are o lungime de 275 de metri, lăţime de 32,2 metri, şi poate înainta cu 24 de noduri. Vasul dispune de opt punţi şi este dotat cu cele mai moderne echipamente de navigaţie. Potrivit vicepreşedintelui DMHI, Eugen Pricopie, valoarea acestui contract a fost de 54 de milioane de dolari. "Aceasta este valoarea la care se construiesc primele patru nave din seria celor 12. Următoarele opt vor fi ceva mai scumpe, pentru că între timp a crescut şi preţul mondial la tablă", a spus Eugen Pricopie. El a adăugat că şantierul a semnat un cotract şi cu armatorul german Hamburg Sud, pentru care va construi şase nave mai mari (aceeaşi lungime, dar cu circa opt metri mai late), care vor avea o capacitate de 5.560 TEU-uri.
Prima navă din serie celor 12, botezată MSC Geneva, a fost livrată pe data de 27 iulie 2006 şi dată spre navlosire companiei MSC. Pînă acum, această navă reprezintă cel mai mare tip de portcontainer construit vreodată în zona Mării Negre.