O prioritate pentru țările riverane ar trebui să fie întreţinerea şenalului navigabil al Dunării, astfel încât navigabilitatea să fie mai bună. La această concluzie au ajuns grupurile de lucru pentru implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, în cadrul unei reuniuni organizate la Vukovar, în Croaţia. Starea precară actuală a şenalului navigabil al Dunării este o problemă presantă a sectorului căilor navigabile interioare și a industriei transporturilor din centrul şi sud-estul Europei. Această situaţie amenință navigația în condiții de siguranță și de rentabilitate a Dunării, cu consecințe dezastruoase pentru companiile care activează în acest sector. Conform calculelor specialiştilor din cadrul reuniunii, ar fi nevoie de investiţii suplimentare de 85 milioane euro pentru a atinge nivelul recomandat pentru navigaţia pe Dunăre în condiţii de siguranţă, iar costurile anuale suplimentare ar fi de 8 milioane euro. Potrivit reprezentanților Companiei Naționale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanța, Comisia Europeană și-a exprimat disponibilitatea de a oferi sprijin prin co-finanțare din partea UE. ”Sunt necesare investiții pentru echipamente de dragare, marcarea șenalului navigabil și realizarea unor hărţi ale albiei fluviului. Investițiile vor fi efectuate în deplină conformitate cu legislația europeană de mediu, asigurându-se astfel respectul pentru biodiversitate”, a precizat directorul comercial al CN APM SA Constanţa, George Gabriel Vişan.