Navigatorii români continuă să cadă în plasa armatorilor, devenind victime ale propriei nepăsări. Cel mai recent caz de acest fel este al echipajului (din care fac parte şi nouă români) de pe nava „NaftoCement”, reţinută în portul Valencia, Spania, care nu şi-au primit salariile de la armatorul grec. Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, nava a fost reţinută de autorităţile portuare spaniole, din cauza datoriilor pe care armatorul le are faţă de acestea: 123.000 de euro. „Problemele armatorului nu sunt noi, iar navigatorii români ar fi putut afla despre acestea dacă s-ar fi interesat. Din păcate, nu au făcut acest lucru. S-au dus la agentul de crewing, i-au plătit comisionul şi s-au îmbarcat”, a spus Adrian Mihălcioiu. El a precizat că românii au urcat la bordul navei în urmă cu aproape trei luni. Pentru că nava nu are încărcătură la bord şi nici nu este programată la încărcat, situaţia navigatorilor de pe „NaftoCement” s-ar putea prelungi. Pentru că cei nouă navigatori nu sunt membri de sindicat, SLN nu poate interveni în soluţionarea problemei.