Navrom nu va mai ranflua împingătorul „Dunafoldvar“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Armatorul vrea să-şi recupereze nava cu surse proprii

Navrom nu va mai ranflua împingătorul „Dunafoldvar“

Eveniment 16 Aprilie 2014 / 00:00 775 accesări

TERMEN PRELUNGIT În urmă cu 11 zile, pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, în zona localităţii Poarta Albă, ardea şi se scufunda nava-împingător „Dunafoldvar“. Deşi compania Navrom Galaţi s-a arătat interesată să se ocupe de scoaterea împingătorului la suprafaţă, având experienţă în această privinţă, se pare că armatorul s-a răzgândit, dorind să-şi scoată nava cu surse proprii. „Armatorul împingătorului „Dunafoldvar“ a cerut Autorităţii Navale Române (ANR) prelungirea cu 15 zile a termenului de ranfluare a navei. Ţinând cont că este vorba de o companie destul de importantă, care tranzitează atât Dunărea, cât şi Canalul Dunăre - Marea Neagră, s-a luat decizia prelungirii datei de scoatere a navei”, a declarat directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile SA, Daniel Georgescu. El a precizat că, astăzi, armatorul ar trebui să solicite autorizaţia de lucru de la ANR şi să prezinte, la Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA, planul de ranfluare. „În cazul în care armatorul nu va respecta termenul dat şi nu va elibera şenalul navigabil, vom fi obligaţi să scoatem noi nava, pentru ca după aceea să ne recuperăm banii”, a spus Georgescu. ANR a dat, iniţial, un termen de zece zile pentru eliberarea şenalului navigabil. Termenul maxim legal este de 60 de zile. Până după sărbătorile pascale, traficul pe Canalul Poarta Albă - Midia se va desfăşura pe un singur fir.

Reamintim că nava-împingător „Dunafoldvar“, sub pavilion Ungaria, s-a scufundat sâmbătă, 5 aprilie, pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, la kilometrul 29+500, în zona localităţii Poarta Albă, după ce echipajele de pompieri, de pe apă şi de pe mal, s-au luptat mai bine de 12 ore să stingă un incendiu ce izbucnise la bord, în timp ce vasul tranzita magistrala de navigaţie. În zonă a fost instalată o reţea dublă de baraje Depol, flotante, pentru a împiedica scurgerea de hidrocarburi, nava având în tancurile de combustibil peste 90 de tone de motorină. Echipajul navei, format din şapte marinari, nu a fost rănit. Nava era asigurată, deci factura pentru acoperirea tuturor daunelor va fi suportată de asigurător.

Taguri articol


12