Traian Băsescu a impus, CSAT a executat. Vrând-nevrând acest popor va avea avioane portugheze second-hand spre bucuria preşedintelui Comisiei Europene, portughezul José Manuel Durão Barroso. Noi cumpărăm avioane folosite, Uganda nou-nouţe. Deh, pentru că merităm! Şi pentru că tot a primit sarcină să se ocupe de problemă, ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, le-a făcut, ieri, parlamentarilor din comisiile de apărare o informare despre avioanele multirol ce vor fi cumpărate de România: \"Mă aştept ca pe viitor noi să ne păstrăm speranţa pentru a accede la un avion nou. Toată lumea şi-ar fi dorit această treabă. Dar obiectivul nostru este ferm pe dimensiune strategică de a avea acces la avionul de generaţia a cincea, un avion nou. Ori, dacă tranziţia o facem cu costuri minimale, cele mai mici cu putinţă, asta ne va dezvolta un orizont de timp de minimum 50 de ani pentru a dezvolta forţe aeriene competente în această parte de lume\". Şi pentru că tot trebuie să ne mulţumim cu ceea ce decide CSAT-ul condus de Băsescu, ministrul a menţionat că pentru plata aparatelor se va realiza un program multianual de finanţare din bugetul de stat: “Acum discutăm cu un singur partener”. De asemenea, Dobriţoiu a sugerat faptul că discuţiile se vor purta la nivel guvernamental cu un alt stat al UE. Consilierul prezidenţial Iulian Fota, şef al Departamentului Securitate Naţională, consideră că achiziţionarea avioanelor multirol de tipul F 16 nu este o soluţie perfectă, dar este o soluţie bună, una care va funcţiona. Fota a afirmat că decizia de cumpărare a avioanelor americane de tip F 16 este în concordanţă cu toate recomandările şi obligaţiile pe care România le are pe linia UE. El a precizat că România nu se află într-o perioadă liniştită a sistemului internaţional, fiind înregistrate evoluţii destul de îngrijorătoare în jurul ţării şi Europei. Partea obiectivă a actualităţii şi realităţii este încă aşezată în mâna unora şi prin urmare schimbătoare.