Guvernul a lansat, săptămâna trecută, platforma online maisimplu.gov.ro, prin care speră să debirocratizeze administraţia publică locală prin eliminarea unor documente sau tipuri de dosare. Supranumit „Comisia de tăiat hârtii”, sistemul informatic reprezintă, de fapt, un loc în care cetățeanul de rând își poate exprima nemulțumirile cu privire la activitatea instituțiilor publice din România și să aducă propuneri pentru îmbunătățirea administrației. Potrivit stiripesurse.ro, care citează republica.ro, consilierul de stat Cristian Ghinea, unul dintre cei care s-au ocupat de Comisie, afirmă că primele documente care ar putea să dispară sunt dosarul cu șină, timbrul fiscal de la Poștă și certificatul de naștere. „Oamenii au niște frustrări absolut legitime. De ce ți se mai cere certificat de naștere aproape peste tot, din moment cei ai buletin? Ce mai demonstrează acest certificat de naștere după vârsta de 14 ani, când o persoană se legitimează cu actul de identitate (buletin sau carte de identitate)?”, spune Ghinea.