Dezbaterile publice propuse de ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, încep să dea roade. Din ce în ce mai multe cadre didactice citesc cele trei legi, le discută şi reuşesc astfel să-şi argumenteze nemulţumirile. Ministrul Educaţiei, aflat în turneul de promovare al acestor dezbateri, este depăşit de situaţie, consideră cadrele didactice, cea mai recentă reclamaţie a lor referindu-se la faptul că necorelarea Legii învăţămîntului universitar cu cea a învăţămîntului preuniversitar duce la inegalităţi între profesori, cei din învăţămîntul universitar fiind avantajaţi, spre exemplu, în ceea ce priveşte sporul de stabilitate. Potrivit proiectelor de lege din domeniul Educaţiei, sporul de stabilitate, de 15%, se acordă în mediul universitar după cinci ani de vechime, în timp ce profesorii din învăţămîntul preuniversitar beneficiază de acest drept după 10 ani de activitate. Reprezentantul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), directorul general pentru învăţămîntul preuniversitar, Liliana Preoteasa, a declarat că este de acord cu faptul că cele două legi trebuie corelate şi consideră că a fost vorba de „o scăpare”.
O altă nemulţumire a cadrelor didactice se referă la faptul că “trebuie regîndită modalitatea de ocupare a posturilor din învăţămînt, mai ales că 70% din materia care trebuie învăţată nu-i foloseşte profesorului niciodată”, a declarat preşedintele executiv al Federaţiei “Spiru Haret”, Marius Nistor. Mai mult, profesorii sînt nemulţumiţi şi de faptul că, potrivit acestor noi proiecte de lege, directorii unităţilor de învăţămînt nu pot fi şi preşedinţii Consiliilor de Administraţie. Liliana Preoteasa a precizat că acest subiect a fost foarte mult timp dezbătut, însă această prevedere legală urmează modelul din ţările anglofone, unde directorul şcolii trebuie să pună în practică deciziile Consiliului de Administraţie.
Reducerea numărului de ore, de la 24 la 18 pe săptămînă, pentru profesorii care predau în cluburile copiilor şi separarea tipurilor de finanţare astfel încît finanţarea de bază să se acorde direct pe unitatea şcolară, fără să mai treacă prin Consiliul Local, sînt alte solicitări ale cadrelor didactice şi reprezentanţilor sindicatelor din învăţămînt. Amintim că MECT a început, în 12 ianuarie, discuţii la nivel naţional pe tema proiectelor de legi ale Educaţiei. La dezbateri, organizate prin intermediul celor 42 de inspectorate şcolare judeţene şi cel al municipiului Bucureşti, au fost invitaţi să participe reprezentanţi ai primăriilor, consiliilor locale, prefecturilor, sindicatelor, organizaţiilor neguvernamentale, părinţi, elevi, mass-media şi alţi reprezentanţi ai societăţii civile. Propunerile vor fi analizate, centralizate şi transmise ministerului de către inspectoratele şcolare.