Negocieri separate pentru eliberarea navigatorilor români

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Negocieri separate pentru eliberarea navigatorilor români

Eveniment 11 Ianuarie 2010 / 00:00 376 accesări

Reprezentanţii filialei bulgare a companiei britanice Zodiac, armatorul navelor „Asian Glory” şi „St. James Park” (cu navigatori constănţeni la bord) capturate de piraţii somalezi, sunt de părere că acestea au fost capturate de două grupuri diferite de piraţi. Managerul filialei Zodiac din Bulgaria, căpitanul Prodan Prodanov, a declarat că navigatorii de pe nava „Asian Glory” şi-au sunat rudele, însă cei de pe „St. James Park” nu au primit permisiunea de a efectua apeluri telefonice. „Faptul că cele două nave au fost capturate de grupuri diferite de piraţi înseamnă negocieri separate, iar eliberarea marinarilor va surveni în momente separate”, a explicat Prodan Prodanov. Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, piraţii iau legătura cu armatorul navelor după aproximativ o săptămână de la capturarea acestora. „Dacă după aproximativ o săptămână de la începerea negocierilor nu se ajunge la nicio înţelegere, piraţii întrerup orice contact cu armatorul, timp de încă o săptămână. În acest timp, îi ameninţă pe navigatori cu moartea, dar îi lasă să îşi sune familiile, pentru a fi siguri că ameninţările ajung la urechile armatorilor”, a declarat Adrian Mihălcioiu. După ce consideră că familiile şi reprezentanţii statelor din care fac parte navigatorii au făcut suficiente presiuni asupra armatorilor, piraţii reiau negocierile. Acest proces este repetat până când se ajunge la o înţelegere. Amintim că nava „Asian Glory”, care transporta autoturisme din Singapore spre Jeddah (Arabia Saudită), a fost capturată la 1 ianuarie, la 600 de mile marine (1.000 de kilometri) de coasta Somaliei. Nava are un echipaj format din 25 de navigatori - opt bulgari, zece ucraineni, cinci indieni şi doi români( unul din Constanţa şi unul din Mangalia). Tancul chimic „St. James Park” a fost deturnat de piraţii somalezi pe 29 decembrie 2009, în dreptul Golfului Aden. Cargoul transporta substanţe chimice din Spania către Thailanda. Printre cei 26 de membri ai echipajului se numără şi doi constănţeni, un ofiţer de punte şi un cadet.



12