Negocierile cu piraţii, în impas

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Negocierile cu piraţii, în impas

Eveniment 01 Februarie 2010 / 00:00 590 accesări

Situaţia celor patru navigatori români capturaţi de piraţii somalezi este departe de-a se soluţiona. Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, negocierile dintre armatorul navelor pe care se află românii, compania britanică Zodiac Maritime Agency şi piraţii somalezi, au intrat în impas. „Din ultimele date pe care le deţin, se pare că negocierile nu decurg cum s-ar fi aşteptat piraţii, armatorul nefiind de acord cu propunerea acestora”, a declarat Adrian Mihălcioiu. Nava „Asian Glory”, care transportă autoturisme din Singapore spre Jeddah (Arabia Saudită), a fost capturată pe 1 ianuarie 2010, la 600 de mile marine (1.000 de kilometri) de coasta Somaliei. Printre cei 25 de membri ai echipajului se numără şi doi navigatori constănţeni. La bordul navei se mai află opt bulgari, zece ucraineni şi cinci indieni. Alţi doi navigatori români se află la bordul tancului chimic „St. James Park”, deturnat de piraţii somalezi la data de 28 decembrie 2009. Cargoul transportă substanţe chimice din Spania către Thailanda şi are la bord 26 de membri ai echipajului. Anul trecut, 24 de navigatori români au ajuns în mâinile piraţilor. Liderul SLN a declarat că, în general, piraţii atacă navele care circulă cu viteză redusă. „În cazul în care nava are o viteză de peste 15 noduri nu poate fi atacată de piraţi. Majoritatea navelor atacate de piraţi aveau încărcătură la bord. Pe lângă faptul că aceste nave circulă cu viteză redusă, ele au şi bordul liber foarte mic. Mai exact, din cauza greutăţii încărcăturii, bordul navei se afundă mai mult în apă şi poate fi mai uşor de escaladat”, a precizat Adrian Mihălcioiu. Potrivit acestuia, tunurile de apă de la bordul navelor pot fi folosite pentru a contracara atacul piraţilor. De asemenea, echipajul poate înconjura corpul navei (exceptând tancurile petroliere) cu cabluri de înaltă tensiune. „Au fost nave care, în acest fel, au reuşit să scape de atac. Tunurile de apă, chiar dacă nu pot alunga de tot piraţii, pot câştiga timp pentru echipaj până la sosirea navelor militare care patrulează în zonă (în condiţiile în care a fost lansat un semnal radio de ajutor)”, a mai declarat Adrian Mihălcioiu.



12