Spre finalul acestui sezon estival, Caravana Gaudeamus a adus pentru prima dată cartea în staţiunea Mamaia. Timp de cinci zile, în perioada 20-24 august, constănţenii, dar în special turiştii din toate colţurile ţării au vizitat standurile celor 51 de expozanţi, dispuse în pavilionul mobil amplasat pe faleza din faţa postului Radio Vacanţa. Ultima zi a tîrgului s-a încheiat luni seară, cu decernarea premiilor Tîrgului Gaudeamus Mamaia.
Pe baza votului publicului, Neptun TV a fost distinsă cu Trofeul Presei, la secţiunea televiziune, pentru buna promovare a acestui eveniment care a adus, la malul mării, cultura scrisă. Diploma a fost ridicată de către directorul de marketing şi de publicitate al Neptun TV, Mircea Taiss. „În cadrul unui sondaj de opinie realizat în rîndul vizitatorilor Tîrgului Gaudeamus Mamaia, Neptun TV a fost mijlocul de informare - la secţiunea televiziune - cel mai des menţionat care a promovat cel mai bine acest tîrg“, a precizat Mircea Taiss, care a urat cît mai multe ediţii acestei manifestări culturale de excepţii.
Pe baza votului publicului s-au acordat trofee Gaudemus şi expozanţilor. Locul I i-a revenit Editurii Nemira, locul al II-lea - Grupului Editorial Rao şi locul al III-lea - Grupului Editorial Corint. „Cea mai rîvnită carte a tîrgului“ a fost desemnat volumul „Simboluri sacre”, coordonat de Robert Adkinson şi publicat de Editura Art.
Tîrgul Gaudeamus Mamaia şi-a premiat şi vizitatorii. Astfel, premiul „Miss Lectura” a fost cîştigat de tînăra Andreea Grosu, elevă în clasa a X-a la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ din Constanţa, iar Marele Premiu al Tombolei Gaudeamus - adresată vizitatorilor şi derulată pe baza buletinelor pentru Votul Publicului - i-a revenit Ralucăi Anton, asistent universitar la Facultatea de Psihologie din Cluj-Napoca. Premiul constă într-un notebook marca Lenovo, oferit de unul dintre partenerii Tîrgului Gaudeamus. Nu a fost acordat Trofeul Presei pentru secţiunea radio. Evident, Posturile Radio România, inclusiv Radio Constanţa/Radio Vacanţa, deşi au înregistrat numeroase voturi din partea publicului, nu au intrat în competiţie.
Prima ediţie a Tîrgului Gaudeamus - Carte de învăţătură de la Mamaia a fost concepută ca o ediţie-pilot, reprezentînd, totodată, un risc asumat şi o tentativă de curaj din partea organizatorilor: Radio România - echipa Gaudeamus şi Radio Constanţa - Radio Vacanţa, care au avut o concurenţă aprigă: „distracţiile sezonului“. „Pînă la acest moment (n.r. la puţin timp după decernarea premiilor Gaudeamus) am trecut de peste 7000 de vizitatori, ceea ce este foarte bine pentru un tîrg deschis în sezon, pe litoral. Au fost multe lucruri pe care le-am depăşit împreună cu partenerii noştri fireşti, presa, şi reacţia publicului a fost mult peste aşteptările noastre”, a precizat directorul Tîrgului Gaudeamus, Vladimir Epstein. Acţiunile culturale organizate în cadrul tîrgului şi constînd în lansări şi prezentări de carte şi publicaţii, mese rotunde, cafenele literare, concursuri interactive adresate publicului, la care se adaugă şi dialogul intercultural, inclusiv pe tema moştenirii multiculturale din Dobrogea, au demonstrat că Tîrgul Gaudeamus Mamaia este o manifestare culturală de elită. Pragul tîrgului a fost trecut nu numai de iubitorii obişnuiţi ai cărţilor, duminică, în penultima zi, printre vizitatori aflîndu-se şi preşedintele Senatului României, Mircea Geoană. Bilanţul organizatorilor relevă faptul că Tîrgul Gaudeamus de la Mamaia a fost vizitat de peste 7000 de vizitatori, ceea ce face ca, la anul, cartea marca... Gaudeamus să facă iar valuri, la Constanţa.