Neregulile din Port, într-o scrisoare deschisă!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Protestele continuă. Angajaţii din Port nu renunţă

Neregulile din Port, într-o scrisoare deschisă!

Social 14 Martie 2012 / 00:00 1111 accesări

Angajaţii Companiei Naţionale Administrarea Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanţa au continuat, ieri, seria protestelor începute în urmă cu peste două săptămâni. Salariaţii sunt nemulţumiţi de abuzurile comise de actuala conducere a Companiei, principala lor revendicare fiind demisia directorului CNAPM, Andrei Popa. Ieri, reprezentanţii Sindicatului Lucrătorilor din cadrul CNAPM au dat publicităţii o scrisoare deschisă în care atrag atenţia asupra unor grave nereguli, asupra „mafiei din Port” la nivelul companiei. Potrivit documentului, în noul proiect de buget nu se specifică despre participarea salariaţilor Administraţiei Porturilor la profit (în funcţie de profitul realizat, angajaţii primesc o anumită primă), deşi această prevedere este stipulată în contractul colectiv de muncă. „Motivaţia (pentru excluderea participării la profit a angajaţilor - n.r.): aşa a vrut Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA). Aceasta este o încălcare clară a contractului colectiv de muncă”, se arată în scrisoarea deschisă. De asemenea, reprezentanţii sindicaliştilor declară că resursele financiare ale companiei sunt folosite cu „rea credinţă”, contrar intereselor acesteia. Mai exact, reprezentanţii Sindicatului Lucrătorilor CNAPM spun că, deşi în structura organizatorică a companiei există Serviciul Juridic şi Contencios, care se poate ocupa atât de consultanţa legală din cadrul CNAPM cât şi de litigii şi negocieri, conducerea Administraţiei a încheiat un contract de servicii de asistenţă juridică în valoare de 180.000 de euro cu două case de avocaţi. În încercarea de a împăca sindicaliştii, reprezentanţii Consiliului de Administraţie din cadrul CNAPM au votat, în şedinţa de luni, reducerea taxei de barieră percepută pentru autoturismele salariaţilor de pe platforma portuară, de la 149,20 lei pe an la 35 lei. „Noi nu am solicitat reducerea taxei, ci excluderea ei, precum şi respectarea prevederilor contractului colectiv de muncă încheiat la nivelul CNAPM. Până la soluţionarea revendicărilor nu vom renunţa la proteste”, a spus preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, Costel Petre.

SCRISOARE DE PROTEST. Vă prezentăm integral scrisoarea de protest a Sindicatului Lucrătorilor din cadrul CNAPM:

„Ne întrebăm…

De ce a prezentat în AGA din 16.01.2012, prin hotărârea nr. 1, date neadevărate asupra condiţiilor economice ale Companiei în scopul obţinerii în favoarea sa a unor indicatori, care să-i înlesnească prelungirea mandatului. Astfel, în proiectul “Bugetului de Venituri şi Cheltuieli” pe anul 2012 al companiei, a raportat la venituri realizate în 2011 mai puţin cu 11.074 mii lei, astfel veniturile au fost diminuate intenţionat. Pe cale de consecinţă, profitul brut raportat a fi realizat în 2011 a fost diminuat cu aceeaşi sumă, aceasta făcând ca prevederile de buget pentru 2012 să cuprindă indicatori falşi, subdiminuaţi intenţionat. Tot în acelaşi proiect, a trecut la poziţia creanţe restante, numai suma de 16.500 mii de lei, ceea ce arată o slabă abordare a acestui indicator de performanţă. Despre participarea salariaţilor la profit, în noul proiect de buget nici nu se mai face vorbire, această rubrică dispărând cu totul. Motivaţia: aşa a vrut AGA…, fără cuvinte. Încălcare clară a legii şi a contractului colectiv de muncă. De ce sunt folosite cu rea credinţă sursele financiare ale companiei, într-un scop contrar intereselor acesteia şi în folosul propriu al directorului general prin: încheierea unui contract de servicii de asistenţă juridică în valoare de 180.000 euro/contract (cu prelungire şi repetare sume pe alte speţe), cu casele de avocaţi Volonciu şi Frunză, deşi în structura organizatorică a companiei, în cadrul compartimentelor funcţionale din subordinea directorului general, se află Serviciul Juridic şi Contecios cu două birouri: birou consultanţă legală şi birou litigii şi negocieri contencioase. De ce a luat, de facto, hotărâri cu privire la schimbarea formei structurale a companiei şi a promovat hotărâri de consiliu fără a avea hotărârea AGA, cu privire la desfiinţarea Sucursalei de Administrare Constanţa Sud-Basarabi. În fapt, această sucursală a fost înfiinţată prin lege, era profitabilă, avea salariaţi puţini şi gestiona patrimoniul fostei regii a zonei libere, dar prin manevre repetate de transfer a unor contracte către Serviciul Domenii Sud din Companie şi prin detaşarea salariaţilor de acolo către diverse structuri ale Companiei nu a urmărit decât să desfiinţeze această sucursală. Pe cine deranja oare acest serviciu, pe ce afacerişti din zonă!? De reţinut că această desfiinţare este ilegală şi cine a făcut-o va răspunde în faţa legii. De ce se urmăreşte externalizarea Sucursalei Energetice, al cărui studiu de impact şi evaluare este gata şi ţinut la mare secret? Care din băieţii deştepţi este pregătit să-l înhaţe? Prin redistribuirea de energie electrică, compania a realizat anul trecut 6.891.500 euro adică 10% din cifra de afaceri, gândiţi-vă, că dacă de acum compania va fi nevoită să achiziţioneze prin licitaţie energie ieftină, ce se va întâmpla după ce un “Băiat Deştept”, va pune mâna pe acest “borcan cu miere”? Urmează Secţia Navală care în mod voit este subdotată şi neglijată din punct de vedere al echipamentului şi al dotării cu nave. Numai aşa serviciul poate fi externalizat către terţi, adică alţi ”Băieţi Deştepţi”. De menţionat că numai pe domeniul depoluării sunt fonduri europene pe care onor conducerea ori nu le cunoaşte ori nu vrea să le cunoască. De ce în convocatorul din 08.02.2012 al Adunării Generale Extraordinare a acţionarilor din 12.03.2012 directorul general Popa, în calitate de preşedinte al CA, propune modificări de substanţă ale statutului companiei, modificări concepute de către casele de avocatură mai sus menţionate şi care să ducă în final la obţinerea unei poziţii de conducere autoritară pe termen nelimitat şi ieşirea de sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Ce se întâmplă acum? Prin încălcarea permanentă şi flagrantă a contractului colectiv de muncă, prin modificarea arbitrară a regulamentelor, prin angajarea pe posturile de conducere a unor persoane incompetente, directorul Popa nu face altceva decât să desconsidere compania, să o submineze şi să o distrugă. Acestea sunt, în mare, motivele pentru care angajaţii CN APM SA au demarat încă din 27.02.2012 acţiunile de protest şi nici până în data de azi nu au primit un răspuns. Promitem să nu ne oprim şi să facem tot ce ne stă în putere pentru a îndepărta această mafie din portul Constanţa.

Sindicatul Lucrătorilor din CN APM SA”



12