Nevoile aeroporturilor: investiţii în piste noi, terminale şi infrastructură!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De la începutul anului, mai puţini pasageri pe calea aerului

Nevoile aeroporturilor: investiţii în piste noi, terminale şi infrastructură!

Justiție 20 Septembrie 2013 / 00:00 439 accesări

Perioada de criză prin care a trecut ţara noastră a afectat şi activitatea aeroporturilor din România. Pe de o parte, a scăzut numărul de pasageri care au călătorit cu avionul, iar pe de altă parte, nu s-au mai realizat investiţiile de care era atâta nevoie. O analiză realizată de reprezentanţii Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR) arată că, în primele şase luni ale lui 2013, traficul pe aeroport a înregistrat o uşoară scădere, între 2 şi 3%. Totuşi, preşedintele AAR, David Ciceo, speră ca, până la finele anului, traficul măcar să stagneze şi criza să treacă. „Sunt aeroporturi care cresc, dar în următorii ani ne aşteptăm la o creştere şi datorită dezvoltării investiţiilor străine. În semestrul II este un trafic mai mare, iar pentru tot anul sperăm măcar să nu fie scădere. Multe companii aeriene au probleme în această perioadă, dar suntem optimişti", a adăugat reprezentantul AAR.

Există şi exemple bune, însă, unul dintre ele fiind Aeroportul Internaţional „Mihail Kogălniceanu” din judeţul Constanţa, care a reuşit să atragă marea companie Turkish Airlines să efectueze zboruri regulate pe ruta Constanţa - Istanbul - Constanţa.

ANUL TRECUT, TRAFICUL ÎN CELE 16 AEROPORTURI DIN ROMÂNIA A TOTALIZAT 10 MILIOANE DE PASAGERI.

Totodată, pentru atragerea turiştilor e nevoie şi de multe investiţii. Aeroporturile din România au nevoie, în următorii zece ani, de cel puţin 200-300 de milioane de euro pentru investiţii în piste noi, terminale şi infrastructură. „La nivel de ţară este o nevoie importantă de investiţii, având în vedere că majoritatea pistelor sunt vechi", a afirmat David Ciceo. El a menţionat faptul că traficul redus din aeroporturile din România este o problemă de potenţial economic, de competiţie, şi are la origine criza economică. „Dezvoltarea unui zbor regulat presupune un efort foarte mare din partea unei companii aeriene, un risc foarte mare, dar, după cum spuneam, un aeroport, chiar dacă nu are zboruri regulate, poate să aibă un rol pentru comunitatea respectivă, din punct de vedere al zborurilor turistice, zboruri de afaceri, de urgenţă. Aceste aeroporturi supravieţuiesc cu un sprijin din partea Consiliului Judeţean respectiv", a adăugat Ciceo. Odată cu reîmpărţirea zonelor de interes din ţară, vor apărea şi aeroporturile regionale, urmând a fi adoptate politici de transport comune pentru aeroporturile din anumite zone ale ţării.



12