Nici guvernanţii nu ştiu de ce a cheltuit Udrea banii pe brand

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nici guvernanţii nu ştiu de ce a cheltuit Udrea banii pe brand

Eveniment 02 August 2010 / 00:00 715 accesări

FAŢA NEVĂZUTĂ A „ROMâniei”. Cu brand sau fără brand, ţara noastră duce o lipsă acută de investiţii în infrastructură, mai ales în zonele turistice, acolo unde ar trebui să ne primim oaspeţii. De cele mai multe ori, atât turiştii români cât şi cei străini îşi strică maşinile din cauza gropilor din carosabil sau sunt întâmpinaţi de hoţi. În lipsa unui interes din partea statului şi a autorităţilor abilitate, autorităţile locale se văd nevoite să se descurce pe bani proprii în această perioadă de criză pentru a atrage câţi mai mulţi turişti în perioada sezonul estival. Situaţia nu ar fi atât de urâtă pentru turismul românesc dacă şi actualul ministru al Turismului, Elena Udrea, ar fi lucrat la fondul problemei turismului românesc şi nu la forma lui, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul controversatului brand de ţară lansat cu surle şi trâmbiţe la Shanghai. Suma impresionantă de 75 de milioane euro, accesată din fonduri europene, ar fi putut foarte bine să fie utilizată la lucrările de reabilitare a infrastructurii din zonele turistice şi nu la crearea unui brand care mai e şi copiat. Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului au dezvăluit că doar pentru partea de creaţie a brandului s-au cheltuit 94.600 de euro, o sumă colosală doar ca „specialiştii” să scrie în nuanţe de verde „ROMânia” cu o frunză copiată care putea fi achiziţionată de pe internet la preţul de 250 de dolari. Alţi aprox. 800.000 de euro s-au cheltuit pentru cercetările de piaţă, iar restul până la 75 de milioane de euro au fost destinaţi pentru promovarea turismului românesc.

REACŢII DIN GUVERN. Iniţiativa ministresei de la Turism de a risipi banii europeni pentru a crea un brand cu o frunză copiată în scopul promovării imaginii României peste hotare nu este văzută cu ochi buni nici chiar de colegii din Guvern. Pentru început, ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, apreciază că România ar fi putut face turism de calitate şi fără brand de ţară. \"Nu brand-ul e cel mai important. Fără brand vine turistul dacă ştie că poate să găsească servicii civilizate\", a declarat Borbely. Însă, după scandalul logo-ului, probabil vor urma şi alte reacţii din Cabinetul lui Boc, nefavorabile pentru cariera de ministru a Elenei Udrea.



12