Maşinile dotate cu dispozitive pe bază de comandă vocală pot pune în pericol siguranţa şoferilor. Aşa reiese dintr-un studiu realizat de Fundaţia AAA pentru Siguranţa Traficului din SUA, care a publicat şi un scurt clip video din timpul testelor, potrivit „The New York Times“. Teoretic, noua tehnologie ar trebui să-i ajute pe şoferi. De exemplu, un sistem telefonic handsfree, pe care conducătorul auto îl operează prin comandă vocală. E suficient ca şoferul să-i ceară sistemului computerizat să sune o persoană anume sau la un număr pe care i-l dictează lent şi clar, pentru ca dispozitivul să execute comanda imediat. Problema e că, uneori, sistemul handsfree bazat pe comandă vocală dă rateuri şi-l sună pe John Bliss, în loc de John Smith, moment în care şoferul, în loc să se concentreze la drum, îşi îndreaptă atenţia asupra dispozitivului "inteligent" din maşina lui. Iar o secundă de neatenţie poate fi fatală.
Studiul american a demonstrat că cele mai avansate sisteme activate de comanda vocală a şoferului îi pot distrage atenţia acestuia până la aproape o jumătate de minut (27 de secunde) după ce conducătorul auto a interacţionat cu dispozitivul respectiv. Până şi sistemele mai puţin complexe le distrag atenţia şoferilor preţ de 15 secunde după folosire, suficient timp pentru a face un accident. Cercetarea realizată de experţi de la Universitatea din Utah arată prăpastia tot mai mare dintre expansiunea tehnologiei multitasking în rândul şoferilor şi studiile ce relevă riscurile pe care le presupun aceste dispozitive inteligente. Studiul a inclus 257 de şoferi cu vârste între 20 şi 71 de ani, modele de maşini fabricate în 2015 şi dispozitive Apple, Google şi Microsoft. Problemele cele mai mari s-au înregistrat la şoferii de peste 50 de ani.