În ciuda scandalului Dieselgate, vânzările la șase luni ale Volkswagen le-au depășit pe cele ale rivalului Toyota, transmit MarketWatch, DPA și Bloomberg. Astfel, în primul semestru din 2016, Toyota (împreună cu subsidiarele sale Daihatsu și Hino) a vândut 4,99 milioane de vehicule la nivel mondial, în scădere cu 0,6% comparativ cu aceeași perioadă din 2015, în timp ce grupul Volkswagen a vândut 5,12 milioane de unități. Toyota este afectată de întreruperea producției în Japonia, din cauza cutremurelor din aprilie și de o explozie care a avut loc în mai la oțelăria deținută de una dintre companiile sale afiliate. Joi, grupul Volkswagen a anunțat că profitul înainte de taxe a scăzut la 4,8 miliarde euro în primul semestru din 2016, de la 7,7 miliarde euro în perioada similară din 2015, în condițiile în care compania a avut cheltuieli uriașe (despăgubiri, procese, amenzi) și a fost nevoită se reducă prețurile în anumite piețe, pentru a-și recâștiga cota de piață. Desigur, multă lume s-ar fi așteptat ca VW să dispară din joc, după un asemenea scandal. Dar știi vorba aceea - „Too big to fail“.