Pentru că taxa plătită de românii care îşi cumpără maşini second-hand din străinătate aduce prea mulţi bani la bugetul de stat, bani de care guvernanţii au nevoie ca de aer, Executivul discută mai multe variante pentru modificarea taxei auto după ce Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a apreciat că această taxă încalcă legislaţia UE. Prima variantă propusă de guvernanţi o reprezintă introducerea taxei de poluare la toate maşinile second- hand vândute în România, inclusiv la cele deja înmatriculate, pentru a nu mai exista niciun fel de discriminare între maşinile vândute în ţară şi cele aduse din afară, potrivit unor surse oficiale. În acest fel, este eliminată discriminarea autovehiculelor aduse din străinătate şi România nu ar putea fi acuzată că împiedică libera circulaţie a maşinilor în spaţiul Uniunii Europene. În plus, va creşte considerabil şi numărul plătitorilor. „A două variantă luată în calcul vizează introducerea unei taxe anuale de poluare şi este mai degrabă o taxă pentru posesie şi nu pentru prima înmatriculare. Maşinile ar putea astfel să fie taxate în funcţie de gradul de poluare din cartea maşinii”, au spus surse guvernamentale. Aceasta este, de fapt, o mai veche idee a ministrului Mediului, Laszlo Borbely, care, în repetate rânduri, a adus în discuţie o taxă de poluare anuală. Guvernul a decis ca, în aproximativ două săptămâni, să modifice din nou taxa de primă înmatriculare, după ce CJUE a apreciat că aceasta încalcă legislaţia UE. Modificarea taxei auto a fost decisă în şedinţa de miercuri a Cabinetului, după ce ministrul Mediului a prezentat o notă în acest sens.