Nimeni nu vrea să liciteze pentru închirierea a 15 secţii de cale ferată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nimeni nu vrea să liciteze pentru închirierea a 15 secţii de cale ferată

Eveniment 26 Septembrie 2013 / 00:00 420 accesări

După scandalul în mijlocul căruia se află CFR-ul, politizat şi politizant, din păcate, nimeni nu mai are curaj să se înscrie în vreo cursă în care apar cele trei iniţiale „damnate”. Aşadar, niciun ofertant nu a achiziţionat caietul de sarcini la licitaţia organizată ieri de CFR pentru închirierea a 15 secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Procedura va fi reluată, a declarat, tot ieri, purtătorul de cuvânt al companiei, Oana Brânzan. Aceasta este cea de-a 15-a licitaţie pentru închirierea de secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Secţiile scoase la licitaţie aparţin sucursalelor teritoriale CREIR Bucureşti (Ploieşti Vest - Târgovişte Nord - Fieni - Pietroşiţa; Diţeşti - Gura Palăngii; I.L. Caragiale - Diţeşti - Moreni; Câmpina - Câmpiniţa - Telega; Ploieşti Nord - Măneciu), CREIR Timişoara (Caransebeş - Bouţari, Haţeg - Subcetate; Oraviţa - Anina), CREIR Cluj (Câmpia Turzii - Turda; Baia Mare - Baia Mare Nord), CREIR Braşov (Chileni - Voşlobeni; Sebeş Alba - Petreştii de Pădure) şi CREIR Galaţi (Făurei - Tecuci; Mărăşeşti - Panciu; Comăneşti - Moineşti). Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai mare. Compania a reuşit să închirieze în luna august o singură secţie de cale ferată, pe relaţia Buzău - Berca, din totalul de 14 scoase la licitaţie prin intermediul Bursei de Mărfuri, câştigător fiind desemnat Transferoviar Grup. CFR SA are posibilitatea să ofere în regim de închiriere - prin licitaţii publice la Bursa Română de Mărfuri - secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici. Firmele desemnate câştigătoare sunt obligate să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative. Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul dintre angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile. Aceste măsuri sunt cuprinse în Scrisoarea de Intenţie semnată de Guvern cu FMI şi Memorandumul de Înţelegere cu UE.

Taguri articol


12