Noaptea Devoratorilor de Publicitate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În această seară. La Casa de Cultură

Noaptea Devoratorilor de Publicitate

Monden 31 Ianuarie 2014 / 00:00 605 accesări

„Zombii” de la Noaptea Devoratorilor de Publicitate ajung, astăzi, la Constanţa, pentru a le acorda pasionaţilor de spoturi comerciale o nouă sesiune de „terapie intensivă” cu reclame. Evenimentul este programat de la ora 20.00, la Casa de Cultură a Sindicatelor, unde peste 300 de spoturi vor rula timp de şase ore. Spectacolul va fi completat de un târg handmade local şi alte surprize. Biletele sunt disponibile pe site-ul bilete.ro, în oficiile Poştei Române, în magazinele Inmedio semnalizate Bilete.ro, în magazinele Germanos, la Maritimo Shopping Center şi la Casa de Cultură a Sindicatelor Constanţa, la preţul de 40 de lei.

SPECTACOL CU TRADIŢIE COMERCIALĂ Noaptea Devoratorilor de Publicitate este un eveniment internaţional creat, în 1981, de către Jean-Marie Boursicot, care, fascinat de reclame, a început să colecţioneze spoturi publicitare din toată lumea, pentru a le prezenta publicului larg într-un spectacol. Iniţiatorul acestui tip de show şi-a propus să transmită publicului emoţiile, artisticul şi caracterul transcendent faţă de limitele culturale ale spoturilor publicitare. Cel care a adus acest eveniment în România, în urmă cu mai bine de un deceniu, este Dan Chişu, producătorul general al spectacolului.

SCURT ISTORIC AL RECLAMELOR TV Prima reclamă comercială legală din lume difuzată la TV a fost prezentată în SUA, pe 1 iulie 1941. Spotul cu o durată de zece secunde prezenta compania Bulova, un producător de ceasuri şi bijuterii. În 1955, anul în care Marea Britanie difuza prima reclamă TV, americanii erau obişnuiţi deja cu astfel de spoturi. Încă din anii '50, constructorii de la Ford şi-au permis să le propună cuplurilor americane să cumpere două maşini, una masculină şi una feminină. Erau ani în care femeia vestică reuşea să îşi cristalizeze un statut şi să se desprindă de autoritatea masculină. Iar dacă, la început, maşinile erau văzute drept accesorii exclusiv masculine, acestea deveneau acum bunuri comune, iar noua piaţă merita speculată.

În anii '60, imaginaţia producătorilor de reclame a mers atât de departe încât aceştia au folosit personaje de desen animat, ca Fred şi Barney din „Familia Flintstone”, pentru o reclamă la ţigări. Prima reclamă-campanie din Republica Federală Germania (RFG), pentru cumpărarea de prezervative şi prevenirea răspândirii SIDA, a fost difuzată în anii '80. În aceeaşi perioadă, finlandezii au difuzat primul spot ecologist, cu mesajul „Salvaţi viaţa sălbatică de lăcomia umană!”. Tot în anii '80, televiziunile vest-europene derulau o serie de reclame de succes la detergenţi şi produse de curăţat care şi în prezent sunt bazate pe un scenariu similar, cu femei casnice şi probleme cauzate de pete. Toate aceste trenduri şi episoade în evoluţia spoturilor comerciale au fost inexistente în România comunistă, care le-a asimilat din mers, într-o adevărată avalanşă de reclame televizate care s-au revărsat la începutul anilor ’90.



12