Guvernul a impus în şedinţa de ieri noile condiţii pe care autorităţile locale trebuie să le îndeplinească la solicitarea avizului pentru contractarea sau garantarea împrumuturilor. Potrivit Executivului, autorităţile locale vor fi obligate să prezinte şi o estimare a bugetelor locale pe perioada de rambursare, iar comisia care aprobă împrumutul va evalua inclusiv efectul acestor credite asupra deficitului bugetar. “A fost introdusă obligativitatea unităţii administrative - teritoriale, care solicită Comisiei autorizarea contractării/garantării unui împrumut, de a prezenta estimarea proiecţiei bugetelor locale pe perioada serviciului datoriei publice locale prin utilizarea mediei execuţiei bugetului local pe ultimii trei ani, anteriori anului în care se solicită finanţarea rambursabilă, pentru eliminarea previziunilor exagerate la veniturile proprii ale bugetelor locale. Unitatea trebuie să prezinte şi situaţia eşalonării pe ani a tragerilor din finanţarea rambursabilă pentru care se solicită rambursarea”, se arată într-un comunicat al Guvernului. Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale va aproba eşalonarea pe ani a tragerilor din finanţările rambursabile contractate sau garantate de autorităţile locale cu estimarea plăţilor anuale care urmează să fie efectuate. În cazul în care pe parcursul executării contractului/acordului de finanţare rambursabilă apar modificări în structura efectuării tragerilor faţă de cea autorizată, ordonatorul principal de credite are obligaţia de a le notifica imediat Comisiei, în vederea obţinerii noii autorizări, prealabil reeşalonării tragerilor din finanţarea rambursabilă respectivă. Hotărîrea aprobată de Guvern suplimentează totodată numărul de membri ai Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale prin cooptarea a doi reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor, care vor evalua efectul acestor finanţări rambursabile asupra cheltuielilor publice şi a deficitului bugetar.