Noi măsuri de informare a consumatorilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Noi măsuri de informare a consumatorilor

Social 17 Martie 2010 / 00:00 353 accesări

În Monitorul Oficial al României au fost publicate noile reglementări privind informarea consumatorilor. Astfel, Ordinul nr. 72/2010 al preşedintelui Autorităţii Naţionale a Protecţiei Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu, privind unele măsuri de informare a consumatorilor, intra în vigoare în 30 de zile de la data publicării, respectiv 15.03.2010. Ca noutate, operatorii economici care administrează site-uri de vânzări, preluare de comenzi on-line şi/sau publicitate la produse şi/sau servicii cum ar fi comerţ electronic, servicii turistice, comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, sunt obligaţi să includă pe prima pagină a site-ului o legătură (link) către adresa site-ului ANPC - www.anpc.gov.ro - cu textul Protecţia Consumatorilor – ANPC. Indicarea unor numere telefonice, cu sau fără taxă, pentru apelarea de către consumatori a unor servicii de consiliere a consumatorilor oferite de către operatorii economici sau de alte autorităţi publice nu exclude informarea prevăzută de prezentul ordin. Pentru corecta informare a consumatorilor, operatorii economici au obligaţia să afişeze: numărul de telefon denumit Telefonul Consumatorului - 0800 080 999 – linie telefonică cu apelare gratuită din reţeaua Romtelecom; adresa şi numerele de telefon/fax cu tarif normal şi adresele de e-mail ale Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, respectiv al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov; adresa şi site-ul ANPC. “Sunt lucruri mărunte care pot atrage amenzi contravenţionale. Consider că aplicarea prevederilor ordinului 72/2000 se află la îndemana imediată a fiecărui operator economic. Acesta se poate pune în legalitate în câteva ore de la citirea ordinului”, precizează directorul coordonator al CRPC Constanţa, Mihai Petre.



12