Enel Energie oferă acum tuturor clienţilor casnici noi modalităţi de plată pentru factura de energie electrică, prin intermediul unor parteneriate cu o serie de bănci comerciale. Astfel, pe lîngă modalităţile tradiţionale de plată - casieriile Enel, virament bancar şi, în special în zonele rurale, oficii poştale, clienţii pot folosi acum următoarele canale de plată: Serviciul direct debit realizat prin ING Bank; plata prin carduri Visa şi MasterCard la bancomatele din reţelele BCR, BRD şi UniCredit Ţiriac Bank; prin serviciile de Internet Banking oferite de ING Bank şi Online Banking/Business Net ale UniCredit Ţiriac Bank; la terminalele bancare de plăţi fără numerar din orice ING Office! O descriere detaliată a tuturor opţiunilor de plată va fi transmisă o dată cu facturile de energie electrică emise de Enel Energie şi expediate la domiciliul clienţilor. „Sperăm ca noile instrumente de plată, împreună cu serviciul Telecitire şi noul sistem de facturare introdus de curînd, să ofere clienţilor noştri avantaje concrete în termeni de confort şi economie de timp. Dar nu ne vom opri aici, ci intenţionăm să lărgim aria instituţiilor bancare partenere, pentru a diversifica în continuare modalităţile de plată”, a declarat directorul general al Enel Energie, Mario Coni. Amintim că, începînd din luna iulie, Enel Energie a introdus un nou sistem de facturare a clienţilor casnici din zona urbană şi rurală. Sistemul oferă consumatorilor flexibilitate sporită în alegerea modalităţii de facturare, reducînd timpul petrecut în casierii. Prin intermediul noului sistem, facturile sunt trimise la domiciliul clienţilor şi sunt calculate pe baza comunicării indexului contorulului prin serviciul Telecitire (la numărul de telefon 0800 07 08 09), sau pe baza cantităţilor de energie electrică consumate anul anterior. Mai mult, clienţii pot alege sistemul de facturare preferat, putînd oricînd să treacă de la o variantă la alta, fără o informare prealabilă a furnizorului. Enel este cea mai mare companie de electricitate din Italia şi cea de-a doua companie energetică prin capacitatea instalată. După preluarea companiei de utilităţi spaniole Endesa, împreună cu partenerul său Acciona, Enel este acum prezent în 21 de ţări cu aporximativ 75,500 MW capacitate de generare şi deserveşte în jur de 50 milioane de clienţi, de gaze şi electricitate. În prezent, Enel are o prezenţă semnificativă în România, prin Enel Energie care comercializează energie pe teritoriul ţării, şi Enel Distribuţie Banat - Enel Distribuţie Dobrogea care gestionează reţeaua de energie electrică din aceste regiuni. În urma finalizării achiziţiei Electrica Muntenia Sud, compania si-a dublat prezenta în sectorul de distribuţie de electricitate din România, ajungând la aproape 2,5 milioane de clienţi, 93.000 km de reţea şi 5.700 de angajaţi.