Proiectul privind alocarea şi utilizarea unor numere de telefon scurte, cu şase cifre, pentru servicii cu caracter social şi de informaţii privind abonaţii, a fost supus dezbaterii publice de către Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI). Proiectul poate fi consultat pe pagina de internet a ANRCTI, persoanele interesate putînd să transmită observaţii şi propuneri pînă la data de 13 martie. Forma generală a numerelor naţionale scurte pentru servicii armonizate cu caracter social va fi 116(xyz), unde xyz identifică un anumit tip de serviciu. Numerele au o identitate paneuropeană, fiind utilizate pentru aceleaşi servicii în toate statele membre ale UE. În proiectul ANRCTI se arată că, prin intermediul acestor numere se va asigura fie accesul la informaţii sau asistenţă, fie un instrument de comunicare pentru cetăţeni, fie o combinaţie a acestor elemente. Apelurile către numerele de forma 116(xyz) vor fi gratuite. Comisia Europeană (CE) a stabilit trei numere scurte pentru servicii armonizate cu caracter social (care vor fi disponibile pentru alocare şi în România): numărul 116000 - serviciul „linie telefonică de urgenţă pentru copii dispăruţi”, disponibil non-stop; numărul 116111 - serviciul “linii de asistenţă telefonică pentru copii”; numărul 116123 - serviciul „linii de asistenţă telefonică care oferă sprijin emoţional” (care va fi utilizat de persoanele care se confruntă cu dificultăţi de ordin personal şi au nevoie de sprijin moral sau se gîndesc la suicid). Pentru evitarea unor confuzii cu numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112, numărul 116112 nu va fi disponibil pentru alocare! Cînd decizia va intra în vigoare, ANRCTI va publica pe propria pagină de internet numerele de forma 116(xyz) deschise pentru alocare, precizînd şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească serviciul furnizat prin intermediul acestor numere, aşa cum sînt reglementate de CE.
Pentru serviciile de informaţii privind abonaţii vor fi utilizate numere de forma 118(xyz). În România, operatorii de telecomunicaţii vor putea furniza, prin intermediul acestor numere, atît servicii de informaţii privind abonaţii, cît şi servicii conexe acestora, cum ar fi date despre domeniul de activitate sau profesia abonatului sau informaţii privind abonaţii în limbi de circulaţie internaţională.