Începând cu 1 februarie, intră în vigoare hotărârea elaborată de Ministerul Muncii care completează legislaţia din domeniul muncii. Actul normativ prevede că angajatorii sunt obligaţi să înregistreze în Registrul general de evidenţă a salariaţilor elementele de identificare a tuturor salariaţilor - nume, prenume, CNP, data angajării, funcţia şi tipul contractului - cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii de către salariat. În acelaşi Registru trebuie înregistrate data şi motivul încetării contractului individual de muncă. Registrul trebuie transmis la inspectoratul teritorial de muncă cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către primul salariat şi, ulterior, de către fiecare nou salariat. Hotărârea prevede că pentru fiecare contract neînregistrat în Registru anterior începerii activităţii salariaţilor se aplică o amendă de 1.500 de lei, fără ca valoarea cumulată a amenzilor să depăşească 20.000 de lei. Pentru completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor cu date eronate se vor aplica amenzi de 3.500 - 5.000 de lei. Decizia a fost luată după ce s-a constatat că angajatorii se folosesc de lacunele din legislaţie pentru a nu face forme legale lucrătorilor. Acest lucru este înlesnit şi de faptul că lucrătorii sunt de acord să nu le fie înregistrate contractele, iar în cazul unui control declară sub semnătură că lucrează pentru angajator doar de câteva zile. Potrivit legislaţiei în vigoare, angajatorii sunt obligaţi să înregistreze contractele de muncă la inspectoratele teritoriale de muncă în termen de 20 de zile de la încheierea lor. Aceştia au obligaţia de a transmite registrul în formă electronică la inspectoratul teritorial de muncă în termen de 20 de zile de la data angajării primului salariat.