De la începutul acestei luni, conform dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 54 din 23 iunie 2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, a fost modificată procedura de obţinere a certificatelor de cazier judiciar emise în vederea înregistrării în Registrul operatorilor intracomunitari. OUG specifică faptul că cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar persoanelor juridice se va depune la unitatea de poliţie pe raza căreia îşi are sediul social, sucursala, filiala sau punctul de lucru persoana juridică. Mai mult, în situaţia în care persoana juridică străină nu are sediul social, sucursala, filiala sau punctul de lucru pe teritoriul României, cererea se va depune prin reprezentant legal. Termenul de eliberare a certificatului de cazier judiciar este de trei zile. Totodată, persoanele fizice născute în România care au atribuit CNP trebuie să depună cererea pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar la unitatea de poliţie de la locul de naştere ori de domiciliu, documentul solicitat fiind eliberat „pe loc”, în situaţia în care aceste persoane nu sunt înscrise în cazierul judiciar. Termenul de valabilitate al certificatului de cazier judiciar este de 6 luni de la data emiterii. La ghişeele de cazier judiciar de la Poliţiile Mangalia, Medgidia, Băneasa, Năvodari, Eforie, Cernavodă şi Hîrşova se eliberează în termen de 3 zile certificate de cazier judiciar doar pentru persoanele fizice care au locul de naştere sau de domiciliu în judeţul Constanţa, au atribuit CNP şi nu sunt cunoscuţi cu antecedente.