Noi reguli pentru obţinerea statutului de practician în insolvenţă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Noi reguli pentru obţinerea statutului de practician în insolvenţă

Economie 13 Noiembrie 2006 / 00:00 994 accesări

Persoanele care conduc procedurile de lichidare sau administrare specială a companiilor cu probleme financiare îşi vor putea desfăşura activitatea după absolvirea unui examen de specialitate şi cu condiţia să nu fi fost condamnate de instanţă pentru infracţiuni de corupţie. Persoanele fizice independente pot lucra în domeniu în cabinete individuale, cabinete asociate sau societăţi civile profesionale fără personalitate juridică, conform ordonanţei de urgenţă privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, aprobată, miercuri, de Guvern. Practicienii în insolvenţă sînt persoanele fizice sau juridice care conduc procedurile de insolvenţă, de lichidare voluntară sau amiabilă, precum şi de prevenire a insolvenţei, inclusiv măsurile de supraveghere financiară sau de administrare specială a societăţilor cu dificultăţi financiare. Firmele din domeniu se organizează şi funcţionează sub formă de societăţi profesionale cu personalitate juridică sau sub forma întreprinderii unipersonale cu răspundere limitată.

Calitatea de practician în insolvenţă poate fi dobîndită, conform actului normativ aprobat de Guvern, pe baza unei diplome de studii de învăţămînt superior de lungă durată în drept, ştiinţe economice sau inginerie, a unei experienţe în domeniul juridic sau economic de cel puţin trei ani de la data obţinerii diplomei de studii şi după promovarea examenului de admitere, organizat de Uniunea Naţională a Practicienilor a Insolvenţă din România. Persoanele condamnate prin hotărîre judecătorească definitivă şi irevocabilă pentru săvîrşirea unei infracţiuni, inclusiv acte de corupţie, nu va putea practica această meserie. Practicienii în insolvenţă au dreptul la onorarii pentru activitatea desfăşurată, sub forma unor onorarii fixe, onorarii de succes sau o combinaţie a acestora. La stabilirea nivelului onorariului se va avea în vedere, printre altele, numărul de salariaţi, cifra de afaceri pe ultimii trei ani sau valoarea creanţelor debitorului, precum şi riscul privind conflictele de muncă.



12