CĂUTĂRI. Şase scafandri voluntari au făcut, ieri, scufundări la epava “Medy”, pentru găsirea celor doi colegi de breaslă care au dispărut în apele mării, în urmă cu două săptămâni. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) “Dobrogea” a solicitat pentru această misiune o navă, care a fost pusă la dispoziţia echipei de reprezentanţii Poliţiei de Frontieră Constanţa. De asemenea, doi ofiţeri ISU “Dobrogea” au supravegheat întreaga operaţiune. “Din nefericire, din cauza curenţilor puternici şi a echipamentelor din dotarea voluntarilor, misiunea a fost abandonată imediat după ce scafandrii au ajuns la epavă. Acţiunea va fi reluată, însă, în zilele următoare, în funcţie de condiţiile meteo de pe mare”, a declarat sg. maj. Paula Anghel, purtătorul de cuvânt al ISU “Dobrogea”. Nici scafandrii aflaţi la bordul navei militare “Grigore Antipa”, care au luat parte la misiuni de căutare în zona epavei, nu au avut mai mult succes. Unul dintre ofiţerii care au monitorizat misiunea de ieri este şeful Centrului de Antrenament al Scafandrilor de Intervenţie din cadrul ISU “Dobrogea”.
DISPĂRUŢI DE DOUĂ SĂPTĂMÂNI. Cei doi scafandri dispăruţi sunt Cătălin Valeriu Ispas, de 27 de ani, pompier, angajat cu gradul de locotenent al ISU „Dobrogea“, şi Cristian Zarafu, de 38 de ani, fostul şef al echipei de scafandri de la Agenţia Română pentru Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). Amândoi aveau contracte de colaborare cu Hunter’s Company. Din cercetările efectuate în acest caz, anchetatorii au stabilit că firma are emisă o autorizaţie de funcţionare pentru „lucrări de scafandrerie“ de pe 22 ianuarie 2009 şi că a fost vizată pentru ultima dată pe 21 ianuarie 2010. Totodată, verificările au arătat că, pe 3 septembrie, Hunter’s Company a primit o solicitare de la Centrul de Coordonare al Autorităţii Navale Române (ANR) prin care firma era chestionată dacă are capacitatea să scoată cele 20 de tone de motorină şi 2.330 litri de ulei. Iniţial, firma Hunter’s a comunicat că poate să facă acest lucru, dar că trebuie să inspecteze cu scafandri nava, pentru a stabili cu exactitate poziţia tancurilor. Răspunsul final trebuia dat până pe data de 6 septembrie. Acest lucru însă nu s-a mai întâmplat, iar reprezentanţii ANR spun că Hunter’s Company nu a cerut nicio autorizaţie de scufundare pentru ziua în care cei doi scafandri au dispărut în adâncuri. Cercetările în acest caz sunt continuate de Poliţia Maritimă, având în vedere că procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa şi-au declinat competenţa întrucât cei doi scafandri aveau contracte de colaborare cu firma Hunter’s.