Spitalele pot închiria spaţii unor furnizori de servicii medicale, dar şi pentru servicii alimentare sau vânzare de ziare, iar jumătate din bani vor reveni unităţii sau autorităţii care este locator şi cealaltă jumătate va fi virată la bugetul de stat, potrivit unui proiect al Ministerului Sănătăţii (MS). Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) privind unele măsuri pentru închirierea unor imobile sau părţi din acestea de către MS şi unităţile aflate în subordinea acestuia a fost lansat, ieri, în dezbatere publică pe site-ul ministerului - www.ms.ro. Proiectul prevede că unităţile sanitare cu paturi pot închiria spaţiile suplimentare furnizorilor de servicii medicale necesare populaţiei, altele decât cele furnizate de unitatea sanitară care deţine spaţiul de închiriat. De asemenea, spitalele pot închiria spaţii pentru organizarea unor servicii alimentare, de furnizare a presei sau alte activităţi cu respectarea tuturor normelor legale, astfel ca unitatea sanitară să-şi desfăşoare activitatea în bune condiţii, se arată în nota de fundamantare a proiectului de HG. Din venitul suplimentar, o cotă de 50% va reveni instituţiei publice sau autorităţii publice care are calitatea de locator, restul de 50% din chirie urmând să fie virat la bugetul de stat, potrivit proiectului. Sumele cuvenite spitalului vor fi utilizate pentru întreţinerea, repararea şi modernizarea imobilelor aflate în administrarea acestuia sau pentru achiziţia unor dispozitive medicale. Managerii spitalelor spun că, în prezent, le pot fi reţinuţi toţi banii din chirii sau numai o parte de către primăria care închiriază spaţiile. În nota de fundamentare, se mai precizează că, pentru a putea fi închiriate imobile sau părţi din acestea, acestea trebuie să facă parte din domeniul public al statului. Totodată, închirierea va fi făcută numai cu avizul prealabil al Ministerul Sănătăţii, prin licitaţie publică. MS va întocmi norme metodologice cu caracter intern pentru aprobarea închirierii imobilelor sau a părţilor din acestea, norme avizate de structurile interne şi aprobate prin ordin intern. Închirierile vor fi înregistrate în Inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului şi care se află în evidenţa Ministerului Finanţelor Publice.