Noi trenduri în taxarea autostrăzilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
SMS, cod de bare sau vinietă 3 euro la 100 km

Noi trenduri în taxarea autostrăzilor

Eveniment 13 Mai 2013 / 00:00 442 accesări

Uşor, uşor, păşim într-o nouă eră a siguranţei rutiere şi a taxelor pe care fiecare şofer este obligat să le plătească. Pentru că unii au devenit adevăraţi maeştri ai eludării acestei obligativităţi şi încearcă să scape fără să plătească taxele de drum, autorităţile se adaptează condiţiilor impuse de rău-platnici şi vin cu propuneri care de care mai... interesante. Astfel, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, s-a înscris în trendul lansat de premierul României, Victor Ponta, în ce priveşte inovaţia în materie de respectare a Codului Rutier şi a prezentat, ieri, într-o emisiune televizată, mai multe modalităţi sigure de obţinere a banilor pentru plata diferitelor taxe de drum, precum varianta electronică cu telefonul mobil, printr-un cod de bare amplasat pe geam sau prin achiziţia unei viniete. \"Sunt mai multe posibilităţi. O să fie şi taxă electronică, cu telefonul mobil, o să fie şi cu un cod de bare pe geam, cine circulă mai mult, eventual, o să fie şi cu posibilitatea să-ţi cumperi vinietă de la benzinărie şi să ţi-o pui în geam, o să fie mai multe mecanisme\", a declarat el, precizând că nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeraţie şi nu este agreat de potenţialii investitori în construcţia de autostrăzi.

TAXARE CU COD DE BARE Această formulă ar putea deveni viabilă foarte simplu, explică ministrul. Se cumpără un anumit tip de vinietă, se lipeşte pe geam şi va putea fi citită din mers. \"Când treci, camera de luat vederi îţi ia codul de bare şi îţi ia banii din cont, automat\", a adăugat ministrul. Referindu-se la cuantumul taxei, Şova a arătat că modelul financiar are la bază ideea de trei euro pe suta de kilometri. \"În mod normal, noi ar trebui să dăm toate autostrăzile în concesiune, ca să scăpăm de cheltuielile de la buget, adică să-i dai omului să o exploateze, să ia taxa pe ea şi să o întreţină şi să o reabiliteze. Acum, când dăm centura Sud (a Bucureştiului – n.r.), vom da în concesiune de la Piteşti până la Constanţa. Cei care construiesc centura Sud vor avea de la Piteşti până la Constanţa în concesiune, să le întreţină, să le exploateze\", a spus ministrul.

Taguri articol


12