Nokia crește concurența față de Apple

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nokia crește concurența față de Apple

Externe 19 Noiembrie 2014 / 00:00 534 accesări

Compania finlandeză Nokia a prezentat, ieri, o tabletă care utilizează sistemul de operare Android, acesta fiind primul său dispozitiv lansat după ce și-a vândut divizia de telefoane mobile către Microsoft, pentru șapte miliarde de dolari. Noua tabletă are un ecran tactil cu o diagonală de 7,9 inci și un procesor Intel Atom de 2,4 Ghz. Cu o greutate de 319 grame și o grosime de 6,9 milimetri, Nokia N1 are un design similar cu iPad Mini de la Apple, chiar dacă utilizează ultima versiune a sistemului de operare al rivalului Google, Android 5.0. În primul trimestru al anului următor, tableta va fi vândută pe piața chineză, la un preț estimat de 249 de dolari. Compania finlandeză a precizat că de producția, distribuția și comercializarea noii tablete N1 se va ocupa grupul taiwanez Foxconn.

Odată cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, Nokia nu mai produce în prezent astfel de dispozitive, după ce și-a vândut această divizie către producătorul american de software Microsoft. Săptămâna trecută, directorul general Rajeev Suri a declarat că analizează modalitățile care să-i permită să readucă marca Nokia în atenția consumatorilor, prin acorduri de licențiere cu producătorii de dispozitive electronice. Tableta N1 este primul dispozitiv lansat de Nokia din luna aprilie, de când Microsoft a încheiat preluarea diviziei de telefoane a Nokia, pentru 7,2 miliarde de dolari. Potrivit termenilor contractului, Nokia nu are voie să producă smartphone-uri până în 2016. Reprezentanţii companiei din Finlanda au declarat că N1 este ”prima tabletă care va avea un motor predictiv, care va învăţa treptat obiceiurile utilizatorului şi va crea scurtături către cele mai folosite aplicaţii, contacte şi conţinuturi web”.

Acţiunile Nokia au urcat cu 1,8% pe bursa din Helsinki, după prezentarea tabletei. Până în prezent, titlurile Nokia au avansat cu 5,3% în acest an, compania având o valoare de piaţă de 23,6 miliarde de euro.

Taguri articol


12