Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat norma privind organizarea activităţii de arhivă a administratorilor de fonduri de pensii private, Pilonul II şi III. Astfel, administratorii de fonduri de pensii private trebuie să creeze şi să deţină documente care să ateste atît activitatea curentă, cît şi activitatea de administrare a fondurilor, inclusiv evidenţa participanţilor şi beneficiarilor, să întocmească Nomenclatorul arhivistic al societăţii şi să inventarieze documentele, pe care le vor preda apoi la compartimentul de arhivă. Totodată, trebuie să elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice sau juridice, certificate, extrase şi copii ale documentelor pe care le creează şi deţin, dacă acestea se referă la drepturi care îi privesc pe solicitanţi. Norma mai prevede solicitarea avizului Arhivelor Naţionale sau, după caz, a structurilor teritoriale competente şi notificarea CSSPP în cazul în care intenţionează să scoată dosare din evidenţa arhivei, în vederea selecţionării, transferului către un alt administrator desemnat, transferului în alt depozit de arhivă sau ca urmare a distrugerii provocate de calamităţi naturale ori de un eveniment exterior imprevizibil şi de neînlăturat. Administratorii de fonduri de pensii private trebuie să comunice CSSPP adresa arhivei şi datele de identificare şi de contact ale persoanei responsabile cu administrarea arhivei societăţii, în cazul în care îşi încetează activitatea. Pentru Pilonul II, CSSPP a autorizat 18 companii care să administreze fonduri de pensii private obligatorii. Pe Pilonul III activează cinci administratori, respectiv ING Asigurări de Viaţă, OTP Asigurări, Allianz-Ţiriac Pensii, BCR Asigurări de Viaţă, Aviva Asigurări de Viaţă, care gestionează şapte fonduri de pensii facultative - ING Clasic, ING Optim, OTP Strateg, AZT Moderato, AZT Vivace, BCR Prudent şi Pensia mea.